Boken "Wild" av Cheryl Strayed.

Jag vill rekommendera boken "Wild" av författaren Cheryl Strayed. Hon skriver om hur hon vandrar själv på Pacific Crest Trail. En fantastiskt fin inblick i en trasig människas strävan efter att må bättre och komma på rätt köl med tillvaron och så är boken rolig i tillägg.

Boken finns översatt till svenska och finns att köpa i bokhandeln (det var där jag först såg den).

/Andreas

Tack för tipset! :)

Det är sällan att böcker om vandringar eller ens liv i samband med vandringar översätts till svenska. Jag tänker på att det finns bra författare tex Chris Townsend men få av hans böcker har översatts till svenska vilket är synd.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Riktigt bra bok! Jag läste klart den i morse. Som läsare inser man att vandring inte enbart är en fysiskt aktivitet. Har man någonsin fjällvandrat, eller gjort en längre låglandsvandring så rekommenderas boken starkt. Man blir sugen på att genomföra en långvandring, över några månader, efter att ha läst den.

Jag läser den nu, det var verkligen frustrerande i början när hon gick igenom vad hon hade i sin ryggsäck. De sa väl aldrig hur mycket den vägde exakt, men jag skulle gissa runt 35 kilo..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips