bindningar och storlek.

xelite@hotmail.com (johan)

Gäst
Jag har ett par nyinköpta rottefella chili (medium short) och ett par scarpa T2. Nu undrar jag, ska tån på skon (inte framdelen på sulan) sitta emot den välvda delen på bindningen, eller skall en liten glipa ( ca. ett lillfinger.)finnas emellan? Och sedan, ska det vara ett motstånd när man försöker att sätta ner sulan mot plattorna? Eller beror dessa ovan beskrivna problem/frågor på att mina bindningar är för små? Eller ska det vara såhär?
mvh.
//Johan
 

Mysticman

Gäst
Så ska det vara

Enda storleksskillnaden på bindningen är längden på wiren. Om du får fast pjäxan har du rätt storlek. Lilla storleken upp till 44-45, stora 44 och uppåt.


Ja, hälen lyfts upp av bindningen, men det känner du inte när du åker (testa att göra det, åka altså ;-) )
 

xelite@hotmail.com (johan)

Gäst
tack...

Jag har bara åkt på "vanliga" telisar innan. raka lagg med läderpjäxor, och där är det inget motstånd alls, inte ens i sidled =). Så tack för hjälpen nu är jag inte orolig längre, snart bär det av på sportlov!
mvh //Johan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.