bindningar och storlek.

xelite@hotmail.com (johan)

Gäst
Jag har ett par nyinköpta rottefella chili (medium short) och ett par scarpa T2. Nu undrar jag, ska tån på skon (inte framdelen på sulan) sitta emot den välvda delen på bindningen, eller skall en liten glipa ( ca. ett lillfinger.)finnas emellan? Och sedan, ska det vara ett motstånd när man försöker att sätta ner sulan mot plattorna? Eller beror dessa ovan beskrivna problem/frågor på att mina bindningar är för små? Eller ska det vara såhär?
mvh.
//Johan

Mysticman

Gäst
Så ska det vara

Enda storleksskillnaden på bindningen är längden på wiren. Om du får fast pjäxan har du rätt storlek. Lilla storleken upp till 44-45, stora 44 och uppåt.

Ja, hälen lyfts upp av bindningen, men det känner du inte när du åker (testa att göra det, åka altså ;-) )

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

xelite@hotmail.com (johan)

Gäst
tack...

Jag har bara åkt på "vanliga" telisar innan. raka lagg med läderpjäxor, och där är det inget motstånd alls, inte ens i sidled =). Så tack för hjälpen nu är jag inte orolig längre, snart bär det av på sportlov!
mvh //Johan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips