linken bindningar

Är det någon i detta forum som faktiskt åkt en ansenlig mängd skidtimmar på dessa mekanobindningar? Jag tycker de ser lovande ut, mindre och smidigare än Skyhöj. Någon som kan kommentera dem innan man beställer ett par!

/* johannes /svamp */
 
Helskarpa!

Har åkt på dessa ända sedan Linken fick ut sina bindningar efter diverse förseningar. Det blir väl nåra månader nu. Helt klart ett lyft jämtemot en kabelbindning. Lyftet ligger i Downhill-kontroll och att man kan justera bindningen (motsånd och diverse andra funktioner. Att bara kunna klicka i bindningarna som vilka alpingrejor som helst är ju helt klart inget minus. Har monterat mina på ett par fatskis (K2 AK Launcher) och har därför mest åkt offpist och puder med bindningen. Måste dock säga att trots skidans bredd så har jag mer kontroll i pisten med Linken och fatsis än vad jag hade med ett par chilli (vem gillar chilli?) och Elan stinger. Nä nu tycker jag du ska investera i dessa superba bindningar annars är RaineyDesigns Superloop en helbra bindning osså.

Freeheel Rips!
 
re: linken

mmm! Det enda jag har hört från andra om linken tidigare, var att de gick sönder som balsa trä under extrem NM för två år sen. Men de verkar har fått ordning och reda på sina tekniker och gjort en bindning som funkar jävligt bra. Jag tänkte ha dem på ett par Head twintips ;) och köra fett med fakie-hopp. Undrar om det är någon i sverige som tar in dem.
 
Linken

Raskens i duved. De har 20 % rabatt på den nätta summan av 2100 sek. Men så behöver du inte heller riskera ett kabelbrott :)
 
Linken rapport

Bindningarna är styva, fart stabila, smidiga att gå i och snygga. Negativt är att de bygger mycket snö samt att båda mina bindningar har spruckit i metallen med reklamation som följd. Även fjädrande häldelen har gått sönder på höger. En axel har böjts och ett plast fäst har givit sig. Detta är ju inte acceptabelt!!

Det har inte drabbat mig så illa som det kunde. Jag har inte fått avbryta åkning pga det men det tar ju fritid att springa till affären i vänstervarv.

Helhets intrycket är dock possitivt, ett par grymma bindningar. Hoppas att mina första var ett måndagsexemplar!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.