Billigt sovsäcksöverdrag

Jag ska upp till fjällen och tälta i påsk. Av erfarenhet från tidigare år vet jag att det kan vara skönt med ett vattenavstötande överdrag över sovsäcken. När jag letat i affärer i Stockholm rekomderar de antingen gore tex överdrag som är svindyra eller överdrag som inte håller borta vattnet. Har någon något tips på billigt överdrag som ändå står emot den lilla mängden vatten som kommer ned från taket?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Norris; sa:
ingetbraledigt; sa:
Två stycken 125-liters sopsäckar kombinerat med en rulle tejp så är det klart. Billigt och funktionsdugligt.

Men andas inte, så det lär nog bli en hel del kondens.

// Fredrik

Jag har fått problem med kondens t.o.m med bara tunt bommullstyg ovanpå säcken.
(Jag hade ett sovsäcksöverdrag med vattentät undersida för att skydda säcken från markfukt när jag sov i vindskydd) men kondensen på översidan gjorde att vinsten var ganska liten.

Vore det inte bättre att fundera över var kondensen på innertältet kommer ifrån?

poncho!

kan rekomendera en poncho jag köpte för 150kr på sthlm militaryshop är 200x160cm den går att lätt knäppa ihop på längden.det sitter även 8st öljetter så att man kan spänna upp den som tak eller göra en enmans tält mot ett träd.man får bra plats med både liggunderlag och vintersovsäck när man knäpper ihop det på längden samt använda det som en vanlig poncho.mvh mats

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips