Billig multiverktyg?

Jo Paul både Leatherman och SOG har vid ett antal tillfällen visat att både mejslar och tång varit av för mjuk kvalitet. Själv är jag helt beredd hålla med vår norske vän, man kan inte lita på multiverktyg....
Bacho står för yrkeskvalitet och det är ibland värt att bära, om man behöver funktionen.

Go tur

johankse; sa:
Bacho står för yrkeskvalitet och det är ibland värt att bära, om man behöver funktionen.

Go tur
Håller fulllständigt med om. Jo, jag vet att L-man och andra inte har satsat på stålkvaliteten sådär värst mycket (med undandtag av Charge Ti's 154CM stål) när det gäller knivblad.

Bahco har till stor del anammat de stålsorter som Sandvik är kända för, dvs 12C27, 13C26 och 19C27. Sandvik har om jag har uppfattat det rätt (enligt senaste nytt) tagit över produktionen i Bahco.

~Paul~

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips