Billig bra ryggsäck?

Jag ger mig ofta ut i naturen med mina hundar och har då en hel del prylar med mig. Idag har jag någon lågbudgetryggsäck som fungerar men inte mer. Vad jag vill ha är en tålig, ganska stor (30-40 liter) ryggsäck som är bekväm att bära men som inte kostar alltför mycket. Anledningen varför ryggsäcken bör vara hyfsat stor är att jag släpar med mig fäll och täcke och båda tar rejält med plats. Jag är heller inte beredd att betala en förmögenhet eftersom ryggsäcken kommer att få stå ut med en hel del. Vad kan ni rekommendera?

Jag skulle rekommendera att hålla dig i den övre regionen när det gäller storlek. På en 30-literssäck finns det sällan fungerande avbärarbälte och toppstramare (som jag anser vara ett måste om man börjar komma upp i lite vikt på ryggan).

Det finns lite trådar om ryggsäckar från Biltema och ÖB som en del är nöjda med.

Udda märken

Jag har brukat en Regatta 45 liters med godkänt resluat. Men du måste få hjälp att prova ut säcken fär jag vet inte hur din rygg och dina höftben ser ut...
En handlare kan snabbt hjälpa dig att ta din rygglängd och höftomfång brukar man kunna ta själv.
Sen om ryggsäcken sitter skönt, givetvis med last i och affärernas kuddar och kornsäckar är inte alls så styva som spiunderlag, verktyg etc som man måste ha med sig....
Egen packning med till butiken brukar inte uppskattas men krävs för att få till det så att det vekligen passar.
Har du väl hittat säckmodell och storlek så börjar själva shoppandet, begagnat, nätet, reor är bra att hålla utsikt efter, främjarna brukar ha bytesdagar och på motionsgårdsställen brukar en del annonsera....
//J

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Tack för era svar! Tydligen fungerade det inte att prenumerera för jag har inte fått några mail om svar.

Hiker 50 verkar vettig, framför allt vad det gäller priset. Frågan är bara om den är för stor. Jag ska hur som helst ge mig iväg och titta på den.

Tack för era svar! Tydligen fungerade det inte att prenumerera för jag har inte fått några mail om svar.

Hiker 50 verkar vettig, framför allt vad det gäller priset. Frågan är bara om den är för stor. Jag ska hur som helst ge mig iväg och titta på den.

Det finns ju hiker 35 för 89 kr också. Det är ju lättare att spänna in ryggan om den är förstor än tvärt om.....

Nu har jag varit på ÖB och tittat. Nog är Hikersäckarna billiga men där slutar det positiva. Hiker 35 gissar jag nog kan hålla en liten stund men allt kändes klent. Dragkedjan vågade jag knappt dra i av rädsla för att den inte skulle klara det. Hiker 50 verkade lite mer rejäl men fortfarande inget jag skulle lita på. Dessutom var den otymplig i sin storlek.

Jag letar vidare. Min förhoppning var att hitta en ryggsäck som håller men inte är världens lyxigaste då den kommer att vara med om del

Lite nedslående...

www.garderoben.se har en rygga som numera heter Commando (Death-Kill) på 35L för 295 pistoler.Hade en sån när de hette Mil-Tec Daypack,inte optimalt det heller-men bättre iaf.

Som en mindre rygga var den funkis dock.

peter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips