Bilder från din senaste tur (ej i fjällen)

Helt rätt tänkt! Det är väl det bästa som finns att ha naturen utanför dörren och slippa resa långt och länge för at få njuta. Det där är guldkant varje dag!
 
Även jag har ett friluftsområde utanför dörren och det blir en del mer eller mindre långa dagsturer, som igår en 19 km tur på Nyårsaftonen. Vädret var inte det bästa men ändå var det vackert.
För den som inte känner området så visar bilden Ugglemossen i Delsjöområdet. På den andra bilden går jag förbi Bläcktjärn som knappt syntes i det vädret. Men det är på något sätt något magiskt över det, sämre väder betyder också mindre folk.
 

Bilagor

  • IMG_6054_1.jpg
    IMG_6054_1.jpg
    64.9 KB · Visningar: 759
  • IMG_6052_1.jpg
    IMG_6052_1.jpg
    76.2 KB · Visningar: 760
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Några timmar på smultronstället

50g rumsvarmt smör
2 dl mjölk
1/2 dl vispgrädde (kan ersättas med mjölk)
1 tsk salt
2 tsk bakpulver
5 dl vetemjöl
 

Bilagor

  • 8C24BD0C-AFFB-4727-828E-70762F856D3F.jpg
    8C24BD0C-AFFB-4727-828E-70762F856D3F.jpg
    56 KB · Visningar: 592

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Tar med mig en panna från Muurikka, nån slags lättmetall tror jag. Väger inte mycket, blir varm fort och svalnar lika snabbt. Rätt praktiskt men kräver lite övning för att inte bränna maten.

Jag har en liknande (finsk) panna som jag köpt på någon vildmarksmässa i Finland. Tricket är att aldrig diska pannan, att hetta upp den ordentligt med stekfett i och torka ur det med papper eller en trasa innan du lägger i nytt fett och börjar steka. Sedan torkar du bara ur den igen när du har kockat klart.
 
Jag har en liknande (finsk) panna som jag köpt på någon vildmarksmässa i Finland. Tricket är att aldrig diska pannan, att hetta upp den ordentligt med stekfett i och torka ur det med papper eller en trasa innan du lägger i nytt fett och börjar steka. Sedan torkar du bara ur den igen när du har kockat klart.

Ok upplever mest att den blir väldigt varm så vi brukar ”vagga” pannan in och ut ur elden för att få lagom temperatur. Diskar? Nu förstår jag inte vad du menar... ;0)
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.