Utsikt från Ängsö naturreservat. Samt en go kopp kaffe, härlig dag med minus fem grader ungefär. Jag besparar er elden idag.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Bilder från din senaste tur (ej i fjällen)
- Trådstartare stenblock
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Vad roligt! Där har jag varit många gånger, men har aldrig sett det på vintern.Utsikt från Ängsö naturreservat. Samt en go kopp kaffe, härlig dag med minus fem grader ungefär. Jag besparar er elden idag.
Grilltur strax söder om Hallsberg
Det är nått rogivande med att titta ut över frusna sjöar...
Vad roligt! Där har jag varit många gånger, men har aldrig sett det på vintern.
Jo det är fint där ute. Vi har pratat om att gå lite där i flera år och nu gjorde vi slag i saken. Synd att man inte får tälta bara, skulle vara perfekt för en liten helgtur annars.
Hur tar man sig dit på vintern? Bryter de ränna och båten går eller?
Skam till sägandes har jag inte sett allt av ön, trots att jag varit där flera gånger. Egen båt, kom väl ofta på kvällen och ville iväg på morgonen.
Skam till sägandes har jag inte sett allt av ön, trots att jag varit där flera gånger. Egen båt, kom väl ofta på kvällen och ville iväg på morgonen.
Hur tar man sig dit på vintern? Bryter de ränna och båten går eller?
Går bilväg ut. Tror det går bussar ut också. Man åker mot Engsö Slott. Hela ön är naturreservat dock, men det finns lite grillplatser här och var samt schyssta parkeringar. Kolla in naturkartan.se.
Haa ha! Skulle fråga om de byggt bro, men sen såg jag Engsö slott. Jag trodde du hade varit på Ängsö i Roslagen, som väl är nationalpark när jag tänker efter.
Ännu mera mina trakter. Är uppväxt i Västerås. Men DET Ängsö har jag besökt på vintern också. Det är himla fint där.
Ännu mera mina trakter. Är uppväxt i Västerås. Men DET Ängsö har jag besökt på vintern också. Det är himla fint där.
Haa ha! Skulle fråga om de byggt bro, men sen såg jag Engsö slott. Jag trodde du hade varit på Ängsö i Roslagen, som väl är nationalpark när jag tänker efter.
Haha, finns ett Ängsö på västkusten också tror jag. :O)
Lite småförkyld, så dagens skidträning blev snarare en vintertur i lagom sakta mak. Åkte igenom hela spårsystemet i Gimo. Närmare 30km. Roligt när träning och naturupplevelse kan kombineras även vintertid. Förstår inte de som envisas att snurra runt på några kilometer elljusspår.
Fantastiskt vinterlandskap och moln som vittnar om att natten kommer erbjuda mer snö.
Fantastiskt vinterlandskap och moln som vittnar om att natten kommer erbjuda mer snö.
Bilagor
Skåneleden
Jag vandrade halva Ås-till-ås-delen av Skåneleden på egen hand över en januarihelg - 75k från Höör till Åstorp.
På jobbet tyckte man att jag var vansinnig som skulle ge mig ut i "kylan", men centimetervis med snö och någon minusgrad är väl knappast värre än en julinatt hemma i Lappland!? Så jag gav mig ut med samma 4 kg torrvikt som sommarhalvåret däruppe - dock mer vatten än vanligt pga det är inte bara att sträcka ner kåsan var som helst för att ta vatten, och skidbyxor i Softshell eftersom dagstemperaturen skulle vara lägre än i sommarfjällen.
Allt som allt blev jag positivt överraskad av Skåneleden. Landskapet är mer varierande än jag hade trott, även när allt är klätt i vitt. Täta läbbiga barrskogar växlas mot luftig bokskog eller vidsträckt betesmark om vartannat, och man passerar till och med en och annan hög utsiktsplats som Natthall på mittenbilden (notera älgfamiljen till höger nere på ängen!).
Jag kommer absolut ge mig på några fler etapper till våren!
Jag vandrade halva Ås-till-ås-delen av Skåneleden på egen hand över en januarihelg - 75k från Höör till Åstorp.
På jobbet tyckte man att jag var vansinnig som skulle ge mig ut i "kylan", men centimetervis med snö och någon minusgrad är väl knappast värre än en julinatt hemma i Lappland!? Så jag gav mig ut med samma 4 kg torrvikt som sommarhalvåret däruppe - dock mer vatten än vanligt pga det är inte bara att sträcka ner kåsan var som helst för att ta vatten, och skidbyxor i Softshell eftersom dagstemperaturen skulle vara lägre än i sommarfjällen.
Allt som allt blev jag positivt överraskad av Skåneleden. Landskapet är mer varierande än jag hade trott, även när allt är klätt i vitt. Täta läbbiga barrskogar växlas mot luftig bokskog eller vidsträckt betesmark om vartannat, och man passerar till och med en och annan hög utsiktsplats som Natthall på mittenbilden (notera älgfamiljen till höger nere på ängen!).
Jag kommer absolut ge mig på några fler etapper till våren!
Bilagor
Liknande trådar
- Svar
- 31
- Visningar
- 6 M
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg