Bevaka tråden funktionen aktiveras automatiskt?

Jag har inte heller valt att bevaka trådar men fick se ett rött öga till vänster om en trådrubrik när jag kollade på de senaste trådarna under paddlingsrubriken för en stund sedan. När jag klickade på ögat stod det att det var en bevakad tråd men tråden under, som jag också deltagit i, var inte bevakad (hade inget öga). Det verkar inte finnas något system eller någon konsekvens för detta eller gör det?
 
Får bara för vissa trådar. Bajspåsetråden fr.a.

Vill säga det igen, det var jättebra att bevakningar listades. Så om den funktionen går att få till nu, ja tack, gärna. Och om den redan finns, var hittar jag den? Men mail, nej tack.
 
Samma fenomen för mig, dvs får bara emails för vissa trådar jag svarat på inlägg i de senaste dagarna utan att jag gjort något annorlunda eller själv valt att aktivera någon "bevaka tråden funtion" (en funktion jag förresten aldrig använt nu eller tidigare), så helt stokastiskt.
Kan även styrka tango's inlägg ovan att "tapatalk" ibland försöker kapa min nuvaranda webläsare på ett mycket aggresivt sätt i mobilen när man öppnar Utsidan, också en ny bugg sedan forumet uppdaterades i somras.
 
Lilla klockan här uppe talade just om för mig att Tango har svarat på mitt inlägg. Det har han ju inte. Tydligen räcker det nu med att man skriver inlägg efter någon annan. Jag kollade och det visade sig att jag också fått ett mail också fast jag stängde av bevakningarna igår efter att jag hade skrivit mitt inlägg:



Förut meddelade klockan bara om någon citerat eller "lajkat" och jag fick mail om någon skickat meddelande. Det verkar helsnurrigt nu, blir mycket att hålla reda på.
 
Och nu fick jag ett mail att ålänning svarat i denna tråd trots att jag inte på något sätt valt att bevaka denna tråd....
 
Tack tango! Såg inte din skärmdump där uppe förut. Nu hittade jag också.

Men då återstår frågan var jag kan se mina bevakningar. För man jag ha bevakning på och välja att inte få email. Då måste de ju listas nånstans.
 
Nu fick jag också ett mejl att någon hade svarat i en tråd som jag bevakat.
Fast jag har inte bevakat någon tråd alls. 🤔
Tog bort bevakningen, få se om det funkar.
Edit: jag hittade en knapp ”bevakade trådar” och tryckte på den. Fick upp en fem sidor lång lista, tycks vara alla trådar jag någonsin svarat i. Det gick att klicka i att man inte vill ha mejlaviseringar.
men ska jag ta bort bevakningarna måste man tydligen (?) klicka på varje tråd, flera klick innan bevakningen tas bort.
 
Senast ändrad:
Tack tango! Såg inte din skärmdump där uppe förut. Nu hittade jag också.

Men då återstår frågan var jag kan se mina bevakningar. För man jag ha bevakning på och välja att inte få email. Då måste de ju listas nånstans.
Luta mobilen, uppe i menyn till höger om ”forum” står det ”bevakat”. Där finns alla bevakade trådar.
 
På min laptop win10 + firefox finns bevaka/inte bevaka-knappen högt höger i forumdelen av sidan, dock under generella utsidan menyn. Har precis klickat bort beavkning från denna tråden. Glömde bifoga skärmbild. Ser om det ger effekt. Dock har jag inte aktivt valt att bevaka tråden, så det är fel förvalt värde på bevaka (förvalt värde är svenska för "default value", ifall någon undrar). Jag vill INTE automatiskt bevaka en tråd jag svarar i. Detta hoppas jag snart forum-admin clindh ställer till rätta.

Eller kan det vara så att det är tapatalkappen som slår på detta beteende?
Jag använder tapatalk väldigt sällan, nästan aldrig så har inte koll på dess funktioner.

/Patrik
 
Senast ändrad:

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.