Bevaka tråden funktionen aktiveras automatiskt?

Under det senaste dygnet har det vid några tillfällen när jag som vanligt svarat på ett foruminlägg automatiskt aktiverat funktionen "Bevaka tråden" och jag får emails så fort någon gjort ytterligare inlägg på dessa trådar. Jag har själv inte valt att bevaka dessa trådar, utan det måste vara någon bugg som aktiverar denna funktionen automatiskt.
 
Jag med. Jag hittar öht inga inställnngar för bevakningar nu.Finns det sådana?

På gamla. forumet var det lite dolt, men jag fick till slut till det så trådar jag deltagit i bevakades per automatik men det skickades INTE några mail. Kunde alltså se en länksamling här på forumet till "mina" trådar. Precis så ville jag ha det. Men nu hittar jag inte några bevakningar online och får instället enstaka mail. Varken hugget eller stucket liksom.
 
Dök upp en symbol uppe till höger i tråden det gällde för mig där jag kunde inaktivera bevakningen. Men jag har inte medvetet aktiverat den.

Thure
 
Mig veterligen har det varit så sen jag gick med i forumet för ett drygt decennium sedan.
Eller har jag aktiverat funktionen själv kanske(?).
 
Märkligt nog slogs en bevakning på i den här tråden för mig nu i eftermiddag. Så jag avbokade nu då jag inte vill ha onödiga meddelanden i min mail. Se skärmdumpar nedan.

Thure
Screenshot_20200905-135035.png
Screenshot_20200905-135119.png
 
Nu har det hänt så många gånger att jag börjar se ett mönster. Verkar som att funktionen är defaultaktiverad av att någon svarar i tråden. När bara jag svarat och jag går in i tråden och kollar så är funktionen inte aktiverad.
 
Gå in under din profil och sedan "inställningar" så kan du ändra aviseringarna.
Numer finns ju den där lilla ikonen som visar aviseringar, så e-post är ju ändå inte längre nödvändigt.
 
Tack Skogsbaronens. Har gått in där nyss hoppas det fungerar nu.

Det verkar ha ändrats där nyligen utan min medverkan.

Thure
 
Håller med, jag får också mail för trådar jag svarat i (utan att önska mail) och tapatalk pushnotifierar flitigt.
Ska prova att slå av i profilen. VIll inte ha mail eller pushnotiser om jag inte uttryckligen bett om det.

/Patrik
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.