Besök i Ähparmassivet. Ruopsoktjåhkkå, Ruopsokbakte, Ähpartjåhkkå och Triangeltoppen
- Trådstartare kjpil
- Start datum
Kul att du uppskatta filmen! Det är tur att miljön är så fin att det kan kompensera för mitt i princip obefintliga intresse för videoredigering”Här kan det inte vara så många personer som gått”
Så full av beundran över detta, och så kul dessutom att se! Stort tack! Det ser ju helt magiskt ut. På klättringens guldålder på 40- 50 talet fanns ju inte gopro-kameror så man vet ju inte hur det såg ut då ens för Tjerneld, Nygren & co.. Dina filmer är ju då helt nyskapande. Otroligt!
Man njuter reservationslöst av att se detta!
Kul att du ville se! Vad gäller klättringen i sig så är den väldigt enkel och ingen prestation. Anledningen till att det inte klättras i området är långa anmarcher och oberäkneligt med så mycket lös sten. Men det är ändå nåt kul med detNästan så att fan flyger i mig när jag ser dessa hisnande bilder, men får fortsätta beundra er klättrare och sikta på lite enklare turer på höjd.
Har gjort många tinderanlingturer i olika områden i Norge. Ett fantastiskt land med otroliga mängder fin klättring! Norge lämpar sig mycket bättre än Sverige för sånt, från syd till norr i Norge är det fast och fin klippa för det mesta. Och det finns ett stort antal klassiska turer som ofta repiteras. I jämförelse är Sveriges fjäll grushögar som är väldigt mycket farligare. Men det är lite av charmen också med såna turer i SverigeTinderangling är ju känt här i Norge. Men här är det också gott om lättillgängliga kammar. Mossa och lös sten finns det i stort sett alla fjäll.
Otillgänglighetenr är väl det som stökar till det i Sverige.