Bergans Powerframe

Mina modifieringar av powerframesäcken

Efter använt säcken en tid har jag bytt ut följande delar, efter dessa modifieringar är jag riktigt nöjd med den.

"Plastplupparna" under ramen, som snabbt går sönder vid användning är ersatta med möbelfötter av gummi som köptes på clas ohlson. Jag hamrade ner dem med den koniska sidan inne i ramen. De sitter riktigt bra och slits inte alls lika mycket som originalet i plast.

Jag har även bytt ut clipsen som håller spänningen i toppstramarna, mot kraftiga YKK varianter i plast som jag köpte på shelby.fi då originalen i metall lätt böjer sig när man lastar ordentligt i säcken. Utöver detta har jag även flyttat ut toppstramarna längre ut på ramen, vilket ger en brantare vinkel när jag har säcken på ryggen.

Bilagor

• DSC01047.jpg
    DSC01047.jpg
    56.2 KB · Visningar: 707
  • DSC01043.jpg
    DSC01043.jpg
    70.5 KB · Visningar: 680
De nya platspluttarna under ramen ser bra ut. Jag kanske ska sluta störa mig på leran som samlas i det öppna röret när pluttarna är bort och göra samma modifiering... :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips