Bergans Helium V55 - för kort i rygglängd??

Hej
Fick just hem min Helium V55, känner mig verkligen nöjd över ryggsäcken, allmänt sett.. men är det någon fler än jag som har problem med rygglängden??

Jag är 189cm lång och väger ca 90 kg. Ställer rygglängden på det längsta läget, men hur gärna jag än vill så blir det fel.

När den "sitter" rätt över axlarna, då lättar höftbältet från höften.

När den "sitter" rätt över höften, då hänger ryggsäcken så långt ner på mig att det känns onaturligt för mig att bära säcken på det viset.

Någon annan som upplevt samma sak??

// Lätt besviken ( ilands problem, jag vet)
 
Du börjar väl med höftbältet? sen tar man det andra. Sen är nog inte din längd det viktigaste, utan din överkropps längd. Du kan ju va "lång" men ändå ha rätt kort överkropp och således inte kanske det "längsta läget".
 
Du börjar väl med höftbältet? sen tar man det andra. Sen är nog inte din längd det viktigaste, utan din överkropps längd. Du kan ju va "lång" men ändå ha rätt kort överkropp och således inte kanske det "längsta läget".
Hej
Jag har testat alla tänkbara sätt att justera den. Det blir inte bra, tyvärr. Hade behållit den alla dar i veckan om den hade funkat.

Har mailat Bergans för att höra deras tankar kring detta.
 
Är nån centimeter kortare men min Helium sitter bra, antar att din rygglängd är utanför spannet vad den är konstruerad för. På hemsidan står det: Överkroppslängd: 45–60 cm.
 
Är nån centimeter kortare men min Helium sitter bra, antar att din rygglängd är utanför spannet vad den är konstruerad för. På hemsidan står det: Överkroppslängd: 45–60 cm.
Har du fått sätta ryggsäcken i längsta läget för att kunna ha den på dig?
Förresten, vet någon hur man mäter överkroppslängden. Vart börjar och slutar den?
 
Ser nu att det har kommit ut en ny version av Helium 55, den nya V5 är anpassad till Överkroppslängd: 45–56 cm, antar att det är den du har.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
brigas bergans helium 55 Lättpackning 18
grodanbolle Vango Helium 200 - Aktodödaren? Lättpackning 11

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...