Bensin har troligtvis luckrat upp min kängsula

Har någon tips om vad jag kan göra??
Har prövat att lämna in hos skomakare som säger att det inte fungerar att slipa - bensinet eller lösningsmedlet har trängt in i sulan. Finns det något preparat jag kan använda? Sulan är klibbig och kängan går ej att använda längre... synd för den var ny..

Tacksam för svar!!

mariadrougge; sa:
Har någon tips om vad jag kan göra??
Har prövat att lämna in hos skomakare som säger att det inte fungerar att slipa - bensinet eller lösningsmedlet har trängt in i sulan. Finns det något preparat jag kan använda? Sulan är klibbig och kängan går ej att använda längre... synd för den var ny..

Tacksam för svar!!

Om den inte tar in vatten går väl kängan fortfarande att använda? Gör väl inget om den klibbar?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
tyvärr inte

därför att sulan är så pass klibbig att efter en promenad skulle jag ha hela skogen alternativt hela staden med mig under dojorna.... dessutom ganska obekvämt att gå när sulan fastnar i golvet/marken hela tiden....

Det enda råd jag kan ge är att ta med kängorna om du nånsin åker utomlands. Tjänster är exceptionellt dyra här hemma men kostar i stort sett ingenting utomlands.

Jag var i Prag för 2 år sedan. Servade många armbandsur, kängor, skor och kläder. Kostade i stort sett inget. Nästan som man skämdes när man skulle betala.

~Paul~

johankse; sa:
Delar varmt Pauls förslag Ö-europa och MÖ är suveränt billiga på servicejobb, glasögon i Grekland etc... Kanhända en ny tråd?
Ja, det är inget dumt förslag Johan.

Folk skulle kunna skriva och berätta vad de har för erfarenheter av utlandet i olika sammanhang, bl a då när det gäller reparationer, inköp, varuutbud, tillgänglighet osv, både över disk och genom näthandel.

~Paul~

Eller Kina. Min kompis studerade i Peking, lyckades med konsstycket att trampa på CD-släden när den var ute ur spelaren. En tekniker kom till hans studentrum och bytte den trasiga delen. Notan: 40 kronor.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips