baskarta +fripro +60csx

Hej!

Jag har en 60CSx med europeisk baskarta där jag laddat in hela FriPro för mellersta och södra norrland.

När jag kommer utanför det område som täcks av FriPro syns ingen karta alls.

Ska det inte finnas en baskarta som visar en grov geografi?

Hälsn
/Örjan

hittar inte baskartan

Ja,

Problemet är att jag inte hittar baskartan under kartinställningar/information. Alla femtielva delar av fripro finns där men ingen baskarta. Letar jag på fel ställe?

Baskartan syns inte i kartlistan. Kollade just i min 60 CSx.Den tar bara upp detaljkartor, Map Setup ikonen i för info. Baskartan ska ligga i fast minne. Är du säker på att du har europeisk baskarta? Titta bortåt amerikat. Men på min GPS som har europeisk baskarta syns Amerika också fast bara helt översiktligt, inga vägar t ex. Pröva att plocka ut minneskortet, baskartan ska synas i alla fall.

Funkar!

Nu fungerar det, tack!

Tog ut minneskortet men hade fortfarande ingen karta. Valde då "återställ alla kartförval" och då dök den upp!

Jag har väl petat i inställningarna för mycket...

/Örjan

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Hej1
Gå till kartsidan.
Tryck meny.
Kartinställningar.
Fjärde ikonen "kartnamn"
Tryck meny igen.
Nu kan du visa eller dölja olika kartor.

Eloserik

återställ alla kartförval

Om du väljer "Kartinställningar" från kartsidan och sedan trycker "menu" en gång till så kan du välja "Återställ alla kartförval".

Hälsn
/Örjan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips