baskarta +fripro +60csx

Hej!

Jag har en 60CSx med europeisk baskarta där jag laddat in hela FriPro för mellersta och södra norrland.

När jag kommer utanför det område som täcks av FriPro syns ingen karta alls.

Ska det inte finnas en baskarta som visar en grov geografi?

Hälsn
/Örjan

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
hittar inte baskartan

Ja,

Problemet är att jag inte hittar baskartan under kartinställningar/information. Alla femtielva delar av fripro finns där men ingen baskarta. Letar jag på fel ställe?

Baskartan syns inte i kartlistan. Kollade just i min 60 CSx.Den tar bara upp detaljkartor, Map Setup ikonen i för info. Baskartan ska ligga i fast minne. Är du säker på att du har europeisk baskarta? Titta bortåt amerikat. Men på min GPS som har europeisk baskarta syns Amerika också fast bara helt översiktligt, inga vägar t ex. Pröva att plocka ut minneskortet, baskartan ska synas i alla fall.

Funkar!

Nu fungerar det, tack!

Tog ut minneskortet men hade fortfarande ingen karta. Valde då "återställ alla kartförval" och då dök den upp!

Jag har väl petat i inställningarna för mycket...

/Örjan

Hej1
Gå till kartsidan.
Tryck meny.
Kartinställningar.
Fjärde ikonen "kartnamn"
Tryck meny igen.
Nu kan du visa eller dölja olika kartor.

Eloserik

återställ alla kartförval

Om du väljer "Kartinställningar" från kartsidan och sedan trycker "menu" en gång till så kan du välja "Återställ alla kartförval".

Hälsn
/Örjan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips