Base layer fråga!

Jag har väldigt ofta problem med att hitta tillräckligt långa byxor/ärmar när det gäller kläder, men speciellt när det gäller långkallingar. Så jag tänkte höra med er om det är någon annan långbent som har samma problem och har hittat lösningen.

Problemet är att jag inte gillar kläder(särskilt base layer-kläder) som inte är åtsittande och att hitta tighta men samtidigt tillräckligt långa är inte lätt...

Någon som har förslag på modeller att kika på?

Tack
Pia
 
Woolpower

Jag som har snäppet lite korta ben tycker att Woolpowers långkallingar är väldigt långa jämfört med andra märken. Är ändå grymt nöjd med både tjocka långkallingar och tjock tröja med polokrage och dragkedja. Med tjock menar jag 400 g/m² http://www.woolpower.se/se/asp/produkter_2.asp

Jag är såpass nöjd så nu när min tunna Lundhags favoritunderställströja blir pensionerad så blir det nog en Crewneck 200 snart.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Varför göra det till ett problem? Köp en storlek större långkalosonger till lager ett. Förutsätter att du inte har xxl redan. I så fall gå över till herr stl.
 
Du missade nog "Problemet är att jag inte gillar kläder(särskilt base layer-kläder) som inte är åtsittande". Risk att de sitter väldigt löst vilket jag inte heller gillar, särskilt på benen.

Varför göra det till ett problem? Köp en storlek större långkalosonger till lager ett. Förutsätter att du inte har xxl redan. I så fall gå över till herr stl.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Ett annan förslag utanför lådan är ju att glatt låta långkallingarna vara lite för korta och kompensera med längre sockar.

Funkar utmärkt om du hittar ett par som är för korta men sitter bra i övrigt.
 
Ja!

Woolpower är fantastiskt, men jag anser att de är normallånga eller tom lite kortare i ärm och benlängd är genomsnittet. Inte heller sitter de särskilt tajt i jämförelse med andra underställ.

Tipset är att kika på tröjor med tumhål, de är oftast bättre i ärmlängd. Tex Houdinis nya underställ i merino och silke, men även Icebreaker har sådana.
 
Hmm, jag har ju bara ett par att jämföra med men mina långkallingar i 400-kvalitet är klart längre än både Craft och Haglöfs.

Woolpower är fantastiskt, men jag anser att de är normallånga eller tom lite kortare i ärm och benlängd är genomsnittet. Inte heller sitter de särskilt tajt i jämförelse med andra underställ.
 
Hmm igen.

Jag har 200g/m2, och de är inte längre än något annat ställ jag har.
Nåväl, det var ju ett tajt sittande ställ som söktes så det kanske är irelevant ändå.

Hmm, jag har ju bara ett par att jämföra med men mina långkallingar i 400-kvalitet är klart längre än både Craft och Haglöfs.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.