Base layer fråga!

Jag har väldigt ofta problem med att hitta tillräckligt långa byxor/ärmar när det gäller kläder, men speciellt när det gäller långkallingar. Så jag tänkte höra med er om det är någon annan långbent som har samma problem och har hittat lösningen.

Problemet är att jag inte gillar kläder(särskilt base layer-kläder) som inte är åtsittande och att hitta tighta men samtidigt tillräckligt långa är inte lätt...

Någon som har förslag på modeller att kika på?

Tack
Pia
 
Woolpower

Jag som har snäppet lite korta ben tycker att Woolpowers långkallingar är väldigt långa jämfört med andra märken. Är ändå grymt nöjd med både tjocka långkallingar och tjock tröja med polokrage och dragkedja. Med tjock menar jag 400 g/m² http://www.woolpower.se/se/asp/produkter_2.asp

Jag är såpass nöjd så nu när min tunna Lundhags favoritunderställströja blir pensionerad så blir det nog en Crewneck 200 snart.
 
Varför göra det till ett problem? Köp en storlek större långkalosonger till lager ett. Förutsätter att du inte har xxl redan. I så fall gå över till herr stl.
 
Du missade nog "Problemet är att jag inte gillar kläder(särskilt base layer-kläder) som inte är åtsittande". Risk att de sitter väldigt löst vilket jag inte heller gillar, särskilt på benen.

Varför göra det till ett problem? Köp en storlek större långkalosonger till lager ett. Förutsätter att du inte har xxl redan. I så fall gå över till herr stl.
 
Ett annan förslag utanför lådan är ju att glatt låta långkallingarna vara lite för korta och kompensera med längre sockar.

Funkar utmärkt om du hittar ett par som är för korta men sitter bra i övrigt.
 
Ja!

Woolpower är fantastiskt, men jag anser att de är normallånga eller tom lite kortare i ärm och benlängd är genomsnittet. Inte heller sitter de särskilt tajt i jämförelse med andra underställ.

Tipset är att kika på tröjor med tumhål, de är oftast bättre i ärmlängd. Tex Houdinis nya underställ i merino och silke, men även Icebreaker har sådana.
 
Hmm, jag har ju bara ett par att jämföra med men mina långkallingar i 400-kvalitet är klart längre än både Craft och Haglöfs.

Woolpower är fantastiskt, men jag anser att de är normallånga eller tom lite kortare i ärm och benlängd är genomsnittet. Inte heller sitter de särskilt tajt i jämförelse med andra underställ.
 
Hmm igen.

Jag har 200g/m2, och de är inte längre än något annat ställ jag har.
Nåväl, det var ju ett tajt sittande ställ som söktes så det kanske är irelevant ändå.

Hmm, jag har ju bara ett par att jämföra med men mina långkallingar i 400-kvalitet är klart längre än både Craft och Haglöfs.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.