Bästa gör-det-själv-prylen!

4300g stämmer inte !!!

De tillbehör som bör medhavas i samband med turer då den lille är med kommer att få 4300g att blekna ! :)

MVH En som är uppe på 12000g
 
Skisser på nytt projekt

Nu är jag på gång med nästa gör-det-själv-projekt.
Här är första skissen. Förra versionen var ju lyckad att vi den här gången gör en lite större serie när vi ändå håller på:

abbe-och-bebbe.jpg
 
Att du har tid...

Har inte du fullt upp med fjäderlättandet? Nu förstår jag varför ni inte tjänar några pengar på det projektet; ni har helt enkelt sysselsättning på sidan av! Jag tror ni skulle uppnå mer dynamiska synergieffekter i ert flow management-program om ni fokuserade på kärnverksamheten.

Får se om jag hinner före med mitt nästa gör-det-självprojekt (när har du planerat att "releasa" ditt?). Mitt är långtifrån lika omfattande som ditt, men kanske mer arbetskrävande. Siktar dock på sub-1-kilo-gränsen. Vad kan det vara? En hundvalp? En hamster? Find out in the next episode!
 
Äntligen!

Sådärja, nu har även jag sått min vildhavre. Efter två års slit är den färdig, och den placerar sig klart i UL-klassen jämfört med tidigare skapelser i denna tråd. Jag skulle dessutom vilja påstå att det krävts betydligt mer arbete för att åstadkomma den här "prylen", men å andra sidan har jag ännu inga fullständiga erfarenheter av den där prylen som ni andra verka har snöat in på (ja, alltså, man är ju inte katolik, vet ju hur man skyddar... Ni fattar vad jag menar.)

328g på plant underlag, utan spikblad. Många febriga mörka nätters verk. Imorgon spikar jag den.


/A.

1efe69e7bd6fda2d1a5f8abdae1fb57f.jpg
 
Stort grattis!
Jag vågar utan vidare hoppas att det blir en njutbar förlossning!

(Kom ihåg sen att ändra i din profil så att vi titulerar korrekt framöver.)
 
Gratulerar! Bra jobbat, med lång avhandlingstitel och allt!
Min egna gör-det-själv-pryl verkar lida av nåt förkylningsastmaliknande, så jag kanske ska läsa vad doktor Räv skriver.

Vad gäller arbetsbördan är det nog omvänt mot såna där 3-4-kilosklumpar som vi andra producerar. Du jobbar några år med själva tillkomsten, men sen är det lugnt. Med blöjmonster är det tvärtom (även om ju själva disputationstillfället kan vara rätt jobbig i båda fallen). :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
4623 Bästa lagning gummistövel? Gör det själv 4
Nyburgaren Lägga till packnät, remmar och fästen på ryggan? Hur gör ni? Gör det själv 24
Didgeridoohan Ramryggsäck, ett gör-det-själv-projekt Gör det själv 17
kanis Tidn. Gör det själv, ett nr från sommaren '09 med beskrivning om verktygsvagn i trä?? Gör det själv 5
h.g Gör din egen kniv Gör det själv 23
peter1959 Lite tips på gör det själv Gör det själv 3
Struntman Hur gör man en knivslida av läder? Gör det själv 1
xblp julgranen - vad gör man av den? Gör det själv 23
The Trooper Dry-bag:Så gör du. Gör det själv 5
johaneriksson gör-det-själv tips/projekt Gör det själv 0
asada Gör eget vindskydd till fältköket! Gör det själv 22
hsp Sy själv Gör det själv 10
bramberg Ska det bli riktigt bra så måste man göra det själv ibland. Jacka Gör det själv 37
avslutmedlemskap0904 Sy annorak själv Gör det själv 4
DoktorGlas Nåns om vill sy själv i ventile? Gör det själv 0
tango Vaxa skosnören själv? Gör det själv 13
såg Köpa eller sy själv en ryggsäck Gör det själv 4
luktafotogen Installera 24V elsystem själv. Gör det själv 24
danisko Ytterligare tips för den som vill sy själv Gör det själv 2
högdalen Sy själv - studiecirkel? Gör det själv 0
Grinchen Att göra ramsäck själv Gör det själv 7
Räv Rävsson Hur fixar man en söndrig eker själv? Gör det själv 2
moa Sytt själv... Gör det själv 2
zeilon Göra själv Gör det själv 1

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.