Bära kikare och stativ på ryggen

Jag letar efter ett bra sätt att bära tubkikaren och stativet på ryggen för att få händerna fria. Har ni några tips på ngt ändamålsenligt, som även har plats för kaffet, mackorna och regnjackan? Manfrotto har ngn ryggsäcksliknande sak, men där får jag knappt plats med bilnycklarna.

johanniska; sa:
Jag letar efter ett bra sätt att bära tubkikaren och stativet på ryggen för att få händerna fria. Har ni några tips på ngt ändamålsenligt, som även har plats för kaffet, mackorna och regnjackan? Manfrotto har ngn ryggsäcksliknande sak, men där får jag knappt plats med bilnycklarna.

Hej,
jag gjorde helt enkelt axelband som jag fäste på stativet. Bär sedan kikare och stativ som en "ryggsäck". Två av benen ligger an mot ryggen (utvinklade) och fördelar vikten över ryggen. Någon plats för kaffe, litteratur eller annat får jag dock inte med denna lösning inte utan det får jag bära på annat sätt. Men det funkar ypperligt i fält tycker jag och ger bägge händerna fria för handkikare, litteratur mm.

Mvh
J

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Bära tubkikare på ryggen!

..Kolla på naturbokhandeln, där finns nån special ryggsäcks liknande bärremssele för att bära stativ och tubkikare på ryggen i fält.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips