Badmössa mot sol?

Vad brukar ni ha på er på skallen för att skydda mot brännande sol när ni badar o snorklar (speciellt ni som har det lite tunnare däruppe)? Ska till varmare breddgrader i höst, men tänker försöka undvika den vanliga svedan i svålen ;) För mig räcker det inte med solkräm och keps är ju lite svårhanterat i vatten? Finns det badmössor i tyg?

BUFF

Kör en Buff! Det ska nog funka alldeles utmärkt. Är lagom tunt, men ändå tillräckligt tjock för att skydda mot solen. De ska nog funka perfekt till bad med. Jag använder dem till allt möjligt.

De finns att köpa i dem flesta sportbutikerna. Bl a addnature.com har ett jättestort sortiment.

Lycka till.
/

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Bra idé

Tack för de snabba svaren! Att jag inte tänkte på det själv ;) Använder Buff under cykelhjälmen, men det är fleece-varianten och kanske inte helt lämplig. Springer genast o köper en sommarbuff...

reafärger

...nåja, nu var det i alla fall rea på utgående färger på Buff i addnatures butik i Sthlm (99:- istf 150)...Tack för tipsen!

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.