Badmössa mot sol?

Vad brukar ni ha på er på skallen för att skydda mot brännande sol när ni badar o snorklar (speciellt ni som har det lite tunnare däruppe)? Ska till varmare breddgrader i höst, men tänker försöka undvika den vanliga svedan i svålen ;) För mig räcker det inte med solkräm och keps är ju lite svårhanterat i vatten? Finns det badmössor i tyg?
 
BUFF

Kör en Buff! Det ska nog funka alldeles utmärkt. Är lagom tunt, men ändå tillräckligt tjock för att skydda mot solen. De ska nog funka perfekt till bad med. Jag använder dem till allt möjligt.

De finns att köpa i dem flesta sportbutikerna. Bl a addnature.com har ett jättestort sortiment.

Lycka till.
/
 
Bra idé

Tack för de snabba svaren! Att jag inte tänkte på det själv ;) Använder Buff under cykelhjälmen, men det är fleece-varianten och kanske inte helt lämplig. Springer genast o köper en sommarbuff...
 
reafärger

...nåja, nu var det i alla fall rea på utgående färger på Buff i addnatures butik i Sthlm (99:- istf 150)...Tack för tipsen!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.