Axelremshållare för GPS

Hej

Jag är ute efter ett fodral för GPS:en att sätta fast på ryggsäckens axelrem.

Krav:
* Jag vill kunna ta fram GPS:en utan att ta av mig ryggsäcken.
* Hög montering för god mottagning.
* Säker montering (dvs ingen risk att GPS:en lossnar)

Någon som har något tips? (På färdig produkt, detta med att sy själv fixar jag inte)

/Anders

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Vilken GPS

Beror på vilken GPS du har. Har sett dom som har en mobiltelefonväska till sina Garmin eTrex. Tror det är 32-3015 eller 32-1016 från Clas Ohlson. Om du har en Garmin 12 kanske jag har någon av mina gamla prototypväskor kvar.

Per Brune

I topplocket?

ajn; sa:
Hej

Krav:

Någon som har något tips? (På färdig produkt, detta med att sy själv fixar jag inte)

/Anders

Ser i din profil att du åker skridskor.

Det högsta stället är förmodligen ryggsäckens topplock. Batteriernas kapacitet minskar i kyla och det kan därför vara en god idé att dessutom ha GPSen inne i en socka.

Är du någorlunda rörlig i axlarna så kan du öppna blixtlåset i topplocket och dra fram GPSen utan att ta av dig ryggsäcken.

Re: I topplocket?

thureb; sa:
ajn; sa:
Hej

Krav:

/Anders

Ser i din profil att du åker skridskor.

Det högsta stället är förmodligen ryggsäckens topplock. Batteriernas kapacitet minskar i kyla och det kan därför vara en god idé att dessutom ha GPSen inne i en socka.

Är du någorlunda rörlig i axlarna så kan du öppna blixtlåset i topplocket och dra fram GPSen utan att ta av dig ryggsäcken.

Jo det är i topplocket jag har haft den hittills, men det är aldeles för knöligt att ta fram GPS:en på egen hand. Ska försöka få till något fodral typ mobiltelefonfodral och sätta på toppen av den vänstra axelremmen.

Sen kan man alltid hoppas att Forerunner blir lyckad...
http://www.garmin.com/products/forerunner201/

/Anders

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.