Axelremshållare för GPS

Hej

Jag är ute efter ett fodral för GPS:en att sätta fast på ryggsäckens axelrem.

Krav:
* Jag vill kunna ta fram GPS:en utan att ta av mig ryggsäcken.
* Hög montering för god mottagning.
* Säker montering (dvs ingen risk att GPS:en lossnar)

Någon som har något tips? (På färdig produkt, detta med att sy själv fixar jag inte)

/Anders

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vilken GPS

Beror på vilken GPS du har. Har sett dom som har en mobiltelefonväska till sina Garmin eTrex. Tror det är 32-3015 eller 32-1016 från Clas Ohlson. Om du har en Garmin 12 kanske jag har någon av mina gamla prototypväskor kvar.

Per Brune

I topplocket?

ajn; sa:
Hej

Krav:

Någon som har något tips? (På färdig produkt, detta med att sy själv fixar jag inte)

/Anders

Ser i din profil att du åker skridskor.

Det högsta stället är förmodligen ryggsäckens topplock. Batteriernas kapacitet minskar i kyla och det kan därför vara en god idé att dessutom ha GPSen inne i en socka.

Är du någorlunda rörlig i axlarna så kan du öppna blixtlåset i topplocket och dra fram GPSen utan att ta av dig ryggsäcken.

Re: I topplocket?

thureb; sa:
ajn; sa:
Hej

Krav:

/Anders

Ser i din profil att du åker skridskor.

Det högsta stället är förmodligen ryggsäckens topplock. Batteriernas kapacitet minskar i kyla och det kan därför vara en god idé att dessutom ha GPSen inne i en socka.

Är du någorlunda rörlig i axlarna så kan du öppna blixtlåset i topplocket och dra fram GPSen utan att ta av dig ryggsäcken.

Jo det är i topplocket jag har haft den hittills, men det är aldeles för knöligt att ta fram GPS:en på egen hand. Ska försöka få till något fodral typ mobiltelefonfodral och sätta på toppen av den vänstra axelremmen.

Sen kan man alltid hoppas att Forerunner blir lyckad...
http://www.garmin.com/products/forerunner201/

/Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips