Axelremshållare för GPS

Hej

Jag är ute efter ett fodral för GPS:en att sätta fast på ryggsäckens axelrem.

Krav:
* Jag vill kunna ta fram GPS:en utan att ta av mig ryggsäcken.
* Hög montering för god mottagning.
* Säker montering (dvs ingen risk att GPS:en lossnar)

Någon som har något tips? (På färdig produkt, detta med att sy själv fixar jag inte)

/Anders

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Vilken GPS

Beror på vilken GPS du har. Har sett dom som har en mobiltelefonväska till sina Garmin eTrex. Tror det är 32-3015 eller 32-1016 från Clas Ohlson. Om du har en Garmin 12 kanske jag har någon av mina gamla prototypväskor kvar.

Per Brune

I topplocket?

ajn; sa:
Hej

Krav:

Någon som har något tips? (På färdig produkt, detta med att sy själv fixar jag inte)

/Anders

Ser i din profil att du åker skridskor.

Det högsta stället är förmodligen ryggsäckens topplock. Batteriernas kapacitet minskar i kyla och det kan därför vara en god idé att dessutom ha GPSen inne i en socka.

Är du någorlunda rörlig i axlarna så kan du öppna blixtlåset i topplocket och dra fram GPSen utan att ta av dig ryggsäcken.

Re: I topplocket?

thureb; sa:
ajn; sa:
Hej

Krav:

/Anders

Ser i din profil att du åker skridskor.

Det högsta stället är förmodligen ryggsäckens topplock. Batteriernas kapacitet minskar i kyla och det kan därför vara en god idé att dessutom ha GPSen inne i en socka.

Är du någorlunda rörlig i axlarna så kan du öppna blixtlåset i topplocket och dra fram GPSen utan att ta av dig ryggsäcken.

Jo det är i topplocket jag har haft den hittills, men det är aldeles för knöligt att ta fram GPS:en på egen hand. Ska försöka få till något fodral typ mobiltelefonfodral och sätta på toppen av den vänstra axelremmen.

Sen kan man alltid hoppas att Forerunner blir lyckad...
http://www.garmin.com/products/forerunner201/

/Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips