Avstängningar

Tycker inte heller det finns någon anledning att redovisa skälen för en avstängning..

Forumet skulle kunna modereras hårdare/mer aktivt men det kräver ju en del arbete.
Just nu känns det ibland som en chatt där några gubbar (och ibland gumlor) sitter och surrar om lite av varje...

Drev och modererade ett spelforum för massa år sen så det kliar i fingrarna av allt OT i trådar, nekroposter och gagg i utsidans forum..

Jag tror de delar ut varningar innan. Om det sker konsekvent vet jag inte, men de har skrivit det ibland i trådarna.

Men jag saknar en avdelning där sånt läggs upp. Man undrar var folk tar vägen ibland. Man ser bara att det står "temp. avstängd" och inget mer. Jag har inte sett "perm. avstängd" eller "bannlyst". Hur länge gäller den temporära avstängningen? Trodde det var en månad men för "en" verkar det va längre.

Nu är inte utsidan riktigt som Flashback men kunde intressant att veta iaf.

Nej de delar inte ut några varningar utan stänger av direkt efter godtyckliga anmälningar av de som inte tycker likadant UTAN att man varit speciellt hård i tonen. Tro mig jag vet av egen erfarenhet.

Edit

Ändrar mig eftersom det tydligen är nya poängregler nu men förr var det avstängning direkt. Nu är det visserligen länge sedan jag blev avstängd sist och dessutom är jag rätt inaktiv med kommentarer och läser mest. Och det eftersom diskussionerna mest tenderar att bli pingpong dvs

Jag har rätt - säger A
Nej jag har rätt - säger B
Nej jag har rätt - säger A
osv osv

Känns som på fotosidan där samma personer upprepar samma argument gång på gång på gång vilket ärligt talat är rätt ointressant att följa.

Jag har fått en varning och den ligger kvar tills mitten av November för otillåten marknadsföring. Kan säga att jag aldrig läst reglerna men det gjorde jag så klart sedan. Jag berättade om min egen produkt som jag tagit fram. Var annars ska man kunna berätta om det om inte i ett vandringsforum när det har med vandring att göra? Så jag var ganska förvånat.
Jag skrev till och med innan mitt inlägg till administrationen om min produkt. Men blev istället uppringt av en person som erbjöd mig annonsering för en hög summa vilket jag naturligtvis tackade nej till. Annonserna här är såpas irriterande att jag inte velat annonsera även om jag skulle haft pengarna. Vet inte om det är bara på min skärm att annonserna flimmer upp och ner innan ens jag kan leta fram något i forumet. Nåväl jag överlever trots varningen men trist ändå.

Jag skrev till och med innan mitt inlägg till administrationen om min produkt. Men blev istället uppringt av en person som erbjöd mig annonsering för en hög summa vilket jag naturligtvis tackade nej till.
Utsidan hade förut en mer familjär styrning och då tror jag att du kommit undan med detta eftersom du är/var känd som en aktiv medlem som länge bidragit högst ideellt till forumen. Nu fick du istället finna dig i att bli bedömd som vilken förhoppningsfull nasare som helst, av en ny organisation som troligen inte hade bakgrunden klar för sig. Man kan hävda att reglerna ska gälla alla, men det skadar inte med både hjärta och hjärna i modereringen.

I sammanhanget kommer jag också att tänka på en lång artikelserie på Utsidan för några år sedan "Att skapa ett outdoor-märke". Glasklar textreklam som jag såg det, men inte ett dugg annonsmärkt.

I sammanhanget kommer jag också att tänka på en lång artikelserie på Utsidan för några år sedan "Att skapa ett outdoor-märke". Glasklar textreklam som jag såg det, men inte ett dugg annonsmärkt.
Tack, jag kommer också ihåg det, Norra som bytte sedan namn till Vindla. Märket finns inte kvar. Stämmer bra att jag inte är så aktiv längre här. FB-grupperna har tagit lite för mycket över😉. När man inte varit inne på ett tag på Utsidan märker man att det blåser lite andra vindar nu.

clindh

Forumvärd
Hej! Det var jag som raderade din tråd om kisstrasan du säljer, helt i linje med reglerna - det var länk till hemsida, köpinformation etc.

Även om det tillkommit lite i reglerna om trollning odyl i närtid så är det en urgammal regel att man inte får göra reklam för egen verksamhet. Det nya är varningssystemet, förut hade vi i huvudet vilka som varnats flera ggr etc.

Det står också i reglerna att man kan gärna höra av sig till med redaktionen, vi tycker ju det är kul med nya märken, kul uppfinningar etc och kan om vi tycker det passar skriva en artikel jag eller notis om det hela. Så var det med artiklarna om Norra tex, och vi har även skrivit rätt nyligen om Erik Tornblads friluftsugn på redaktionell plats. Så dra ett mail till redaktionen.

Senast ändrad:

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Hej! Det var jag som raderade din tråd om kisstrasan du säljer, helt i linje med reglerna - det var länk till hemsida, köpinformation etc.

Även om det tillkommit lite i reglerna om trollning odyl i närtid så är det en urgammal regel att man inte får göra reklam för egen verksamhet. Det nya är varningssystemet, förut hade vi i huvudet vilka som varnats flera ggr etc.

Det står också i reglerna att man kan gärna höra av sig till med redaktionen, vi tycker ju det är kul med nya märken, kul uppfinningar etc och kan om vi tycker det passar skriva en artikel jag eller notis om det hela. Så var det med artiklarna om Norra tex, och vi har även skrivit rätt nyligen om Erik Tornblads friluftsugn på redaktionell plats. Så dra ett mail till redaktionen.
Tack, jag läste reglerna i efterhand och ja, reglerna är glasklara. Ber om ursäkt för överträdelsen.
Dock skickade jag ett mail till redaktionen någon månad innan och fick inget svar. En mycket trevlig person ringde upp mig istället med någon "koppling" till Utsidan som erbjöd mig annonsering hos er för en rätt så hög summa vilket jag tackade nej till. Jag är bara ett enmansföretag som brinner för LNT. Avsikten var att berätta om produkten och var den kan hittas för den som vill bidra till LNT och då tyckte jag det passade bra i Utrustningstråden. Marknadsföring ja med tanke på reglerna men inget jag kommer att bli rik av det. Jag får vara glad om jag får in kostnaden.

Jag skrev ett inlägg för upplysning till kvinnor om en man som bodde i skogen nära en populär vandrings led,inlägget bara försvann.
Kvinnor i olika åldrar som springer själva även i skog är ju nu för tiden väldigt vanligt.

Jag skrev ett inlägg för upplysning till kvinnor om en man som bodde i skogen nära en populär vandrings led,inlägget bara försvann.
Kvinnor i olika åldrar som springer själva även i skog är ju nu för tiden väldigt vanligt.
Vad menar du? Att du fick varning pga det eller?

clindh

Forumvärd
När skrev du om detta? Det är inget jag drar mig till minnes att jag modererat, inte i närtid iallafall.

Några år sedan.
Inget namn på personen jag växlade bara några ord med personen men fick ingen direkt kontakt jag är 193 cm L vältränad och få skulle nog fysiskt hota mig så han vek undan nästan direkt.
Jag angav ungefär plats det var allt för att ev spåra person.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips