Avstängningar

Tycker inte heller det finns någon anledning att redovisa skälen för en avstängning..

Forumet skulle kunna modereras hårdare/mer aktivt men det kräver ju en del arbete.
Just nu känns det ibland som en chatt där några gubbar (och ibland gumlor) sitter och surrar om lite av varje...

Drev och modererade ett spelforum för massa år sen så det kliar i fingrarna av allt OT i trådar, nekroposter och gagg i utsidans forum..

Jag tror de delar ut varningar innan. Om det sker konsekvent vet jag inte, men de har skrivit det ibland i trådarna.

Men jag saknar en avdelning där sånt läggs upp. Man undrar var folk tar vägen ibland. Man ser bara att det står "temp. avstängd" och inget mer. Jag har inte sett "perm. avstängd" eller "bannlyst". Hur länge gäller den temporära avstängningen? Trodde det var en månad men för "en" verkar det va längre.

Nu är inte utsidan riktigt som Flashback men kunde intressant att veta iaf.

Nej de delar inte ut några varningar utan stänger av direkt efter godtyckliga anmälningar av de som inte tycker likadant UTAN att man varit speciellt hård i tonen. Tro mig jag vet av egen erfarenhet.

Edit

Ändrar mig eftersom det tydligen är nya poängregler nu men förr var det avstängning direkt. Nu är det visserligen länge sedan jag blev avstängd sist och dessutom är jag rätt inaktiv med kommentarer och läser mest. Och det eftersom diskussionerna mest tenderar att bli pingpong dvs

Jag har rätt - säger A
Nej jag har rätt - säger B
Nej jag har rätt - säger A
osv osv

Känns som på fotosidan där samma personer upprepar samma argument gång på gång på gång vilket ärligt talat är rätt ointressant att följa.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips