Ett inlägg helt utanför trådens rubrik
Ett alternativt sätt att bemöta en udda människa som de senaste inläggen i tråden handlar om:
Jag mötte en riktig ”knepis” i storskogen långt ifrån städerna som flydde från mig. Såg svår misär med rutten mat på lägerplatsen som jag undersökte noggrant, men inget skydd att sova i trots frostnätter. Mötte åter personen samma dag som flytt i timmar från mig och sitt läger och försökte få kontakt med honom och fråga om läget. Personen flydde bokstavligen. Jag konsulterade en bekant om situationen då jag såg kylan som potentiellt (livs)farlig för denna människa som jag bedömde hade personliga problem, inte problem med ”rättvisan”. Det resulterade i en orosanmälan till socialtjänsten som jag gjorde i eget namn direkt efteråt. Rådde dem att åka dit och kolla läget. Blev kontaktad av polis och fick ge fler detaljer. Hur det gick får man sällan veta i sådana här fall p.g.a. sekretess.
Min tröskel att soc-anmäla privat är mycket hög. I detta fall valde jag det framför att kanske behöva läsa om ett dödsfall som jag hade kunnat förhindra.