Det är väl bara att stänga av telefonen.Ska försöka vara ännu mer ouppkopplad på mina vandringar i år. Bara man planerar väl innan så...
Att fjällvandra själv - risker eller inte?
- Trådstartare Totteman
- Start datum
Det är väl bara att stänga av telefonen.Ska försöka vara ännu mer ouppkopplad på mina vandringar i år. Bara man planerar väl innan så...
Nu skall jag precis ge mig ut på en löprunda - ouppkopplad. Telefonen följer med och mobiltäckning finns, men telefonen är satt på flygplansläge!Det är väl bara att stänga av telefonen.
Ja. Kan bli bättre på det.Gillar du det ouppkopplade vildmarslivet?😀
Ja. Sant.Det är väl bara att stänga av telefonen.
Jag ska också träna idag. Mobilen hänger med.Nu skall jag precis ge mig ut på en löprunda - ouppkopplad. Telefonen följer med och mobiltäckning finns, men telefonen är satt på flygplansläge!
Det är lustigt att du säger ouppkopplad, men du måste ha med mobilen.Nu skall jag precis ge mig ut på en löprunda - ouppkopplad. Telefonen följer med och mobiltäckning finns, men telefonen är satt på flygplansläge!
Fast en del saker kan göras med mobilen fast den är i flygplansläge eller mobiltäckning saknas. Att jag har telefonen med på löprundan beror på ifall jag hamnar i nödläge och behöver ringa efter hjälp.Det är lustigt att du säger ouppkopplad, men du måste ha med mobilen.
Det vet jag, och det är bara en knapptryckning ifrån för att vara uppkopplad.Fast en del saker kan göras med mobilen fast den är i flygplansläge eller mobiltäckning saknas.
Ibland vill jag inte bli störd och då sätter jag telefonen i flygplansläge.Det vet jag, och det är bara en knapptryckning ifrån för att vara uppkopplad.
Precis, olika för olika individer. Ensam är inte per automatik utsatt och med sällskap är inte samma som i säkerhet. Men faller man eller drabbas av sjukdom då kan det hjälpa att ha människor i närheten, tajming i vissa fall kan vara avgörande för överlevnad.Hej, tack.
Alla har vi olika utmaningar och svårigheter i vårt utförande av vandringar.
/ Lars Hannerfors
Jag har varit med och planerat och varit ledare åt en grupp på 20 personer. Då var jag fokuserad hela den vandringen, men skulle jag ha gått med som en i gruppen hade jag nog tappat fokus.Precis, olika för olika individer. Ensam är inte per automatik utsatt och med sällskap är inte samma som i säkerhet. Men faller man eller drabbas av sjukdom då kan det hjälpa att ha människor i närheten, tajming i vissa fall kan vara avgörande för överlevnad.
Samtidigt när jag är ensam är jag mer eftertänksam och tar det lilla lugna. I sällskap kan jag tappa fokus totalt.
Roller i en grupp är också viktiga, har man ansvar för andra människor då skärper man sig. Jag personligen utsätter mig inte för ledarrollen.Jag har varit med och planerat och varit ledare åt en grupp på 20 personer. Då var jag fokuserad hela den vandringen, men skulle jag ha gått med som en i gruppen hade jag nog tappat fokus.