Använder ni kudde när ni tältar?

ahhh nu förstår jag. Äen om Almkvist uppträder inkognito på bilden så är det alltså HAN som är förebilden til Trazan Apanson....:)

Skön bild! :)
 
När man har lite grejer med sig blir det ont om kuddmaterial, som några var inne på.
Senast hade jag bara regnstället. Det blev en hård och knölig kudde.

Nu i helgen ska vi inte gå så långt Då tänkte jag ta med mig allt jag kan bära, för att se vad jag har gått miste om under det senaste årets experimenterande med lättpackning. Det blir nog ingen kudde, men mjukare kläder under huvudet borde det bli.

/OJ
 
Har ett litet kuddöverdrag gjort i pälsfiber,gissa om det är gott att vila huvudet mot...En mellanlagerströja fyller den precis alldeles lagom.

Ska kolla vikten till i morgon.


peter
 
...jag använder kudde när jag tältar1

Jag har en liten resekudde, köpt på IKEA för en billig penning. Den väger 136 gram och är även skön att ha på tåget när man reser till och från fjällen. Den kudden har jag inuti sovsäcken, sen brukar jag lägga extrakläder under sovsäcken också.
Egentligen skulle jag vilja ha en större kudde, men det tar för mycket plats och väger för mycket.

Hälsn. BM

Det låter som min kudde. GOSA RESA eller nåt sånt. Såldes nog bara 2007 tror jag. Hur som haver så gör den underverk för nattsömnen, och är en lyxpryl jag gärna bär med mig.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
DoktorGlas Kudde Bo och sova 44
bico Liggunderlag, sovsäck och kudde Bo och sova 8
Jennuska Kudde Bo och sova 11
Skogsakuten Bra kudde? Bo och sova 10
desireman Söker prisvärd lätt kudde! Bo och sova 26
mindful Sidenlakan samt lätt kudde Bo och sova 0
hiko kudde Bo och sova 8
lassebrun Kudde? Bo och sova 13
Jörgen Fjaderlatt.se Flex Air kudde? Bo och sova 7
lignell01 Kudde Bo och sova 14
osiriz Ni som tältar, bär ni också tarp? Bo och sova 22

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.