Annan kaffepanna till Trangia?

Finns det någon kaffepanna utöver Trangias egen som passar till själva köket? Jag har serie 25. Skulle vilja ha en kaffepanna som passar för både köket och att använda över öppen eld. Den får med fördel rymma mer än Trangias 0,9 liter.

GSI Outdoors Glacier Stainless Tea Kettle 1 L är ganska liknande Trangias kaffepanna. Jag har använt den mycket på öppen eld, den är i stål, så det går bra.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Kollade. GSI:s kaffepanna ryms i den inre kastrullen. När man använder den står den inte perfekt i Trangian, så man bör vara lite försiktig. Har man gallret, som på bild står den helt stadigt.

Jag har använt GSI-pannan ganska mycket, främst på öppen eld, men inte med Trangian. Det är en bra kaffepanna, men om jag har Trangia med, främst i kajak och pulka p.g.a vikten, har jag oftast en mutterpanna med i stället.

1000027432.jpg

1000027430.jpg

Kollade. GSI:s kaffepanna ryms i den inre kastrullen. När man använder den står den inte perfekt i Trangian, så man bör vara lite försiktig. Har man gallret, som på bild står den helt stadigt.

Jag har använt GSI-pannan ganska mycket, främst på öppen eld, men inte med Trangian. Det är en bra kaffepanna, men om jag har Trangia med, främst i kajak och pulka p.g.a vikten, har jag oftast en mutterpanna med i stället.

Visa bilaga 45846

Visa bilaga 45847
Tusen tack för att du kollade!

Trangia har en 1,4L panna med samma bottenmått som 0,9L pannan i 25 köket.

Det hoppackade köket blir lite högre än med standardkaffekitteln

/John

Det finns ett alternativ som inte nämnts här. All lämna kastruller greppsnäppa o stekpanna hemma och göra all mat med kaffepannan. Man packar då köket i en Trangiapåse och behöver inte heller Trangiaremmen.

/John

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips