Annan kaffepanna till Trangia?
- Trådstartare AfSio
- Start datum
Ah, så bra tips! Den kanske rentav får plata i kastrullerna också?GSI Outdoors Glacier Stainless Tea Kettle 1 L är ganska liknande Trangias kaffepanna. Jag har använt den mycket på öppen eld, den är i stål, så det går bra.
Jag ska prova när jag kommer hem efter jobbet.Ah, så bra tips! Den kanske rentav får plata i kastrullerna också?
Kokkaffe?Varför extra kaffepanna om man inte typ paddlar där vikten inte styrande?
Ja, enklare att göra kaffe och man slipper slösa en kastrull för kaffet, som kanske behövs till annat. Men hur gör du för att exempelvis koka kaffe över öppen eld?Varför extra kaffepanna om man inte typ paddlar där vikten inte styrande?
Ställer grytan på elden?Ja, enklare att göra kaffe och man slipper slösa en kastrull för kaffet, som kanske behövs till annat. Men hur gör du för att exempelvis koka kaffe över öppen eld?
Tusen tack för att du kollade!Kollade. GSI:s kaffepanna ryms i den inre kastrullen. När man använder den står den inte perfekt i Trangian, så man bör vara lite försiktig. Har man gallret, som på bild står den helt stadigt.
Jag har använt GSI-pannan ganska mycket, främst på öppen eld, men inte med Trangian. Det är en bra kaffepanna, men om jag har Trangia med, främst i kajak och pulka p.g.a vikten, har jag oftast en mutterpanna med i stället.
Visa bilaga 45846
Visa bilaga 45847