Annan kaffepanna till Trangia?

Finns det någon kaffepanna utöver Trangias egen som passar till själva köket? Jag har serie 25. Skulle vilja ha en kaffepanna som passar för både köket och att använda över öppen eld. Den får med fördel rymma mer än Trangias 0,9 liter.

GSI Outdoors Glacier Stainless Tea Kettle 1 L är ganska liknande Trangias kaffepanna. Jag har använt den mycket på öppen eld, den är i stål, så det går bra.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Kollade. GSI:s kaffepanna ryms i den inre kastrullen. När man använder den står den inte perfekt i Trangian, så man bör vara lite försiktig. Har man gallret, som på bild står den helt stadigt.

Jag har använt GSI-pannan ganska mycket, främst på öppen eld, men inte med Trangian. Det är en bra kaffepanna, men om jag har Trangia med, främst i kajak och pulka p.g.a vikten, har jag oftast en mutterpanna med i stället.

1000027432.jpg

1000027430.jpg

Kollade. GSI:s kaffepanna ryms i den inre kastrullen. När man använder den står den inte perfekt i Trangian, så man bör vara lite försiktig. Har man gallret, som på bild står den helt stadigt.

Jag har använt GSI-pannan ganska mycket, främst på öppen eld, men inte med Trangian. Det är en bra kaffepanna, men om jag har Trangia med, främst i kajak och pulka p.g.a vikten, har jag oftast en mutterpanna med i stället.

Visa bilaga 45846

Visa bilaga 45847
Tusen tack för att du kollade!

Trangia har en 1,4L panna med samma bottenmått som 0,9L pannan i 25 köket.

Det hoppackade köket blir lite högre än med standardkaffekitteln

/John

Det finns ett alternativ som inte nämnts här. All lämna kastruller greppsnäppa o stekpanna hemma och göra all mat med kaffepannan. Man packar då köket i en Trangiapåse och behöver inte heller Trangiaremmen.

/John

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips