Alternativ till SD minne

Hade tänkt mig att bila runt i Europa i sommar.
Har en ipaq 1940 med Navman 4400 och ett SD minne på 128Mb. Tyvär ryms ju bara skandinavien på det SD minnet. Är det någon som har ett alternativ till att köpa fler svindyra SD minnen tex en bärbar hårddisk, som kan kopplas till cigarettuttaget på bilen, där man kan ladda nya kartor till SD minnet?

En bärbar dator?

Jag skulle nog själv leta fram en begagnad, bärbar dator som fungerar för ändamålet. Max en tusenlapp ska du behöva betala.

Kommer förhoppningsvis att få nya europakartor med SmartST V2 i slut av månaden. Tillsammans blir det ca 1,8Gb. Skulle då behöva köpa ca 7 st a 700kr dvs 5000kr. Tänkte man kunde komma undan lite billigare på något sätt.

Rejäl semester!

Jaha, jag har aldrig tagit mig tid att åka över hela Europa under samma semester.
Då blir det ju lite annorlunda.

Anders

bengtbrask; sa:
Hade tänkt mig att bila runt i Europa i sommar.
Har en ipaq 1940 med Navman 4400 och ett SD minne på 128Mb. Tyvär ryms ju bara skandinavien på det SD minnet. Är det någon som har ett alternativ till att köpa fler svindyra SD minnen tex en bärbar hårddisk, som kan kopplas till cigarettuttaget på bilen, där man kan ladda nya kartor till SD minnet?

Ett 256MB SD-kort kostar under 800:-..... det är ju knappast svindyrt med tanke på vad det har kostat. Fast dyrt är ju olika för olika personer. En extern hårddisk är inget bra alternativ, du måste ju ändå ha en dator att köra den i.

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips