IQue 3600 vs HP iPAQ/TomTom

Kan/får

Jo att man kan det är en sak, men får man? Är det någon som har koll på hur det är med upphovsrätten vid avbildning av tryckta kartor? Dvs scanning, vektorisering mm. Om man använder upphovsskyddat material som förlaga men sedan modifierar informationen, hur länge räknas det som en kopia av förlagan?

Har nu haft min iQue i några dagar och ångrar inte att jag bytt bort min GPS V.
Men jag tycker att mottagningen på iQue är aningen sämre i bilen. Det konstiga är att ibland är den hur bra som helst, ibland tappar den kontakten, något som GPS V nästan aldrig gjorde.

Några åsikter så här långt:

Omberäkning av (ny)rout går snabbt, liksom uppdateringen av kartbilden.

Jag saknar möjligheten att anpassa fälten i överkanten:
Speed, Dist next, Time next, Time arrival

Jag skulle vilja ha:
Elevation, Dist next, Dist arrival, Time arrival,

Kunde också önskat att det vore belysning på knapparna

”Avoid unpaved roads” kan vara en bra funktion, hade gärna haft det, fast tvärtom, när jag använde GPS V på min offroad-MC.
[Ändrat av GV 2004-01-22 kl 15:25]

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips