Alternativ till SD minne

Hade tänkt mig att bila runt i Europa i sommar.
Har en ipaq 1940 med Navman 4400 och ett SD minne på 128Mb. Tyvär ryms ju bara skandinavien på det SD minnet. Är det någon som har ett alternativ till att köpa fler svindyra SD minnen tex en bärbar hårddisk, som kan kopplas till cigarettuttaget på bilen, där man kan ladda nya kartor till SD minnet?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
En bärbar dator?

Jag skulle nog själv leta fram en begagnad, bärbar dator som fungerar för ändamålet. Max en tusenlapp ska du behöva betala.

Kommer förhoppningsvis att få nya europakartor med SmartST V2 i slut av månaden. Tillsammans blir det ca 1,8Gb. Skulle då behöva köpa ca 7 st a 700kr dvs 5000kr. Tänkte man kunde komma undan lite billigare på något sätt.

Rejäl semester!

Jaha, jag har aldrig tagit mig tid att åka över hela Europa under samma semester.
Då blir det ju lite annorlunda.

Anders

bengtbrask; sa:
Hade tänkt mig att bila runt i Europa i sommar.
Har en ipaq 1940 med Navman 4400 och ett SD minne på 128Mb. Tyvär ryms ju bara skandinavien på det SD minnet. Är det någon som har ett alternativ till att köpa fler svindyra SD minnen tex en bärbar hårddisk, som kan kopplas till cigarettuttaget på bilen, där man kan ladda nya kartor till SD minnet?

Ett 256MB SD-kort kostar under 800:-..... det är ju knappast svindyrt med tanke på vad det har kostat. Fast dyrt är ju olika för olika personer. En extern hårddisk är inget bra alternativ, du måste ju ändå ha en dator att köra den i.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips