Alternativ till plastpåsar.
- Trådstartare Jazzy
- Start datum
Jag torkar min mat själv och upplever inte alls att det är så. Jag torkar tills det är torrt och förvarar i fryspåsar, som jag har i en kakburk i ryggsäcken...eller glassburk...eller som förra året, i en burk där det varit bollar av fågelmat.Jag söker alternativ till plastpåsar att ta med maten i. Jag tycker att maten som förvaras i plastpåsar blir ganska så saggig.
Menar du verkligen att torkad mat blir saggig? Det måste i så fall bero på att det blir fuktigt inne i påsarna, och det kan ske på två sätt:Jag tycker det mesta blir saggigt, men det är kanske bara jag som upplever det så.
Det finns ju sån där vaxad textil som är hippt ha ha istället för plastfolie över bukar i kylen. Ska visst vara rätt lätt och göra själv. Men det är ju också om det gäller mackor. Menar Jazzy blöt mat, som en gryta, skulle jag nog ta en burk snarare än en påse.Lycka till med kuvert av bakpapper och strutar av smörgåspapper.
Just så förvarar jag bladgrönsaker och färska kryddörter hemma - en hoprullad tjock pappersservett e.d. som fuktbuffert i tvåliters glasslådorMenar du färskmat? Typ mackor? Nu äter jag inte bröd längre, men när jag gjorde brukade jag slå in mackan i lite hushållspapper innan jag stoppade den plastpåse eller -burk. Du suger papperet snarare än brödet upp fukten.