Allak - spännande väntan!

Ja... en riktig stalker... nä fakum är att jag egentligen tänkte köpa ett Nallo, men nu skyller jag på Malin som prompt skulle ha ett Allak... fast jag gråter ju inte direkt.... å sen så är ju dollarläget som bekant helt ok nu...

Angående Aktot så var det nog trådar som denna som fick mig på fall:
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=43596&highlight=akto

//Thomas

Hann inte redigera... och jag behöver ju få upp mitt inläggsantal ;)
Hittade min tält länk... det var ju Utsidans eminenta panel som hjälpte mig i mitt tältval förra gången. http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=43103&highlight=akto

"alla vägar bär till akto" ... amen.

Thomas

Jaha! Jag som trodde, precis som du säger själv, att det var lite stalkervarning...
Jag minns båda trådarna, men pallar inte läsa igenom dom för att uppdatera mig. Förhoppningsvis sitter det mesta i bakhuvudet.

//Peter, som också behöver öka inläggsantalet ;)
 
Ja, hur gick det?

Blev ingen US order för mig... efter tre försök att lägga order på Moontrail där jag bara fick konstiga felmeddelanden hela tiden, gav jag upp (och ja, jag har täckning på kortet).

Jag var i mailkontakt med deras kundsupport (trevlig och snabb sådan) som menade att felet sannolikt låg hos kortutgivaren, så var jag i kontakt med kortutgivaren, där fick jag beskedet att det inte skulle vara något probs och att det sannolikt berodde på Moontrail... så testade jag igen, och igen med ett annat kort... men icke... det är väl skit bakom tangenterna eller nåt ;)...

Nåja... har inte tid och ork att hålla på och strula, och jag vill ha ett nytt tält nu, så jag beställde ett ifrån Get Out istället, och idag skall jag hämta det på ica, men det blev ett Nallo 2 GT istället... efter lååååångt övervägande med Malin, inget lätt val... får väl köpa ett Allak oxå...

Så nu är jag lite nyfiken på hur dålig affär jag gjort... vad blev slutsumman för allaket?

Thomas
 
Så har man blivit med Allak, vilken ska användas vid tvåpersonersvandringar och vid paddling, annars är Akto nr 1! Beställt från USA, Moontrail ;)

Spännande väntan som alltid... varför ska man behöva vänta?

// Jocke, som luktar lite på Kerlon-väven varje kväll innan han går och lägger sig.. :)

Har sett i en annan tråd att du nu fått tältet. Är själv lite sugen på det som kajaktält. Så...vad är dina första intryck? Vad blev totalpriset? Osv...
 
Första intrycket:

Ahhhh va TUNGT det är... lägger det på vågen och 2847 gram.. :) Efter att ha hållt i mitt Akto är Allak tungt, men det är ju tvåmanna och rejält sådant så får väl acceptera detta. Ska ju endast användas till kajakpaddling och då jag ska dra med mig fruntimmer på turer.

Andra intrycket:

Har sovit i tältet en natt och kan inte sluta att tycka om tältet. Mycket rymligt och smart, om än lite svårt att sätta upp första gången. Hatar iof att läsa beskrivningar så det tog väl 5 minuter att slå upp första gången. Nu går det dock på runt 2-3 minuter om jag stressar lite (det som tar längst tid är "takmonteringen").

Totalpris:

Tält kostade 670 dollar och med dollarn på 5,92 då jag beställde blev det 3966 kr. Sen blir det moms på det (tull har jag betalt tillräckligt av.. ;) ) 25 %, 992 kronor, totalt 4958 kronor.

// Jocke
 
Tull ligger annars på 6,7 % vanligtvis. Frakt blir i vissa fall gratis, annars brukar det landa på runt 50 dollar, dvs 350 kr.

// Jocke, som nu vill sälja sitt tredje tält, ett Fjällräven...
 
Första intrycket:

Ahhhh va TUNGT det är... lägger det på vågen och 2847 gram.. :) Efter att ha hållt i mitt Akto är Allak tungt, men det är ju tvåmanna och rejält sådant så får väl acceptera detta. Ska ju endast användas till kajakpaddling och då jag ska dra med mig fruntimmer på turer.

Andra intrycket:

Har sovit i tältet en natt och kan inte sluta att tycka om tältet. Mycket rymligt och smart, om än lite svårt att sätta upp första gången. Hatar iof att läsa beskrivningar så det tog väl 5 minuter att slå upp första gången. Nu går det dock på runt 2-3 minuter om jag stressar lite (det som tar längst tid är "takmonteringen").

Totalpris:

Tält kostade 670 dollar och med dollarn på 5,92 då jag beställde blev det 3966 kr. Sen blir det moms på det (tull har jag betalt tillräckligt av.. ;) ) 25 %, 992 kronor, totalt 4958 kronor.

// Jocke

Hur stort är tältet packat? Skulle det funka att fästa längs med sidorna på en Helium 55 - pinnar på ena sidan och tältduk på den andra - eller är det för stort för det?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.