Allak - spännande väntan!

Så har man blivit med Allak, vilken ska användas vid tvåpersonersvandringar och vid paddling, annars är Akto nr 1! Beställt från USA, Moontrail ;)

Spännande väntan som alltid... varför ska man behöva vänta?

// Jocke, som luktar lite på Kerlon-väven varje kväll innan han går och lägger sig.. :)
 
Jag köpte ett tält från USA som kostade 1200 skr. Med frakt, skatt, tull blev slutnotan 2000 skr. Alltså nästan det dubbla. /Gustav
 
Gissning om priset

(Pris i dollar + frakt) * Tull 12% * moms 25% * växelkurs 5.95 = slutpris

670*1.12*1.25*5.95= 5581 kr
 
Senast ändrad:
Vet hut!

Hur vågar du diskutera Allak i lättpackningsforumet!?

Fast i kategorin "röda eller gröna självstagande svenska tvåmanstält med dubbla absider" är det ju kanske det superultralättaste i världen med bara 1,5 kg per person.

(Bäst jag lägger till en sån här: ;) )
 
Fast i kategorin "röda eller gröna självstagande svenska tvåmanstält med dubbla absider" är det ju kanske det superultralättaste i världen med bara 1,5 kg per person.
Samma personvikt och vikt/m2 som mitt Mountain Hardwear Trango 4: Världens ultralättaste självstagande icke enkelväggstält med två absider och plats för 4 vintercampare. 6m2 innertält och endast 6 kg. Å andra sidan, samma personvikt som HB Akto, vilket många brukar skriva om här. ;) igen.
 
Rätt skall vara rätt...

Martin Fjäderlätt;352586 sa:
Hur vågar du diskutera Allak i lättpackningsforumet!?

Fast i kategorin "röda eller gröna självstagande svenska tvåmanstält med dubbla absider" är det ju kanske det superultralättaste i världen med bara 1,5 kg per person.

(Bäst jag lägger till en sån här: ;) )

... dv s 1,45kg/pp.... rättare sagt ;) i ett lättpackarforum är det ju faktiskt grammen som räknas...

//Thomas, som också beställt ett Allak från Moontrail, ett grönt denna gång.
 
//Thomas, som också beställt ett Allak från Moontrail, ett grönt denna gång.[/QUOTE]

Ska du vara en "härmis" även denna gång?
Om jag inte minns helt fel så köpte du ett Akto efter det att Jocke hade handlat ett... ;)

//Peter
 
//Thomas, som också beställt ett Allak från Moontrail, ett grönt denna gång.

Ska du vara en "härmis" även denna gång?
Om jag inte minns helt fel så köpte du ett Akto efter det att Jocke hade handlat ett... ;)

//Peter[/QUOTE]

Ja... en riktig stalker... nä fakum är att jag egentligen tänkte köpa ett Nallo, men nu skyller jag på Malin som prompt skulle ha ett Allak... fast jag gråter ju inte direkt.... å sen så är ju dollarläget som bekant helt ok nu...

Angående Aktot så var det nog trådar som denna som fick mig på fall:
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=43596&highlight=akto

//Thomas
 
Rätt ska vara rätt 2

Ska du vara en "härmis" även denna gång?
Om jag inte minns helt fel så köpte du ett Akto efter det att Jocke hade handlat ett... ;)

//Peter

Ja... en riktig stalker... nä fakum är att jag egentligen tänkte köpa ett Nallo, men nu skyller jag på Malin som prompt skulle ha ett Allak... fast jag gråter ju inte direkt.... å sen så är ju dollarläget som bekant helt ok nu...

Angående Aktot så var det nog trådar som denna som fick mig på fall:
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=43596&highlight=akto

//Thomas[/QUOTE]

Hann inte redigera... och jag behöver ju få upp mitt inläggsantal ;)
Hittade min tält länk... det var ju Utsidans eminenta panel som hjälpte mig i mitt tältval förra gången. http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=43103&highlight=akto

"alla vägar bär till akto" ... amen.

Thomas
 
Hur vågar du diskutera Allak i lättpackningsforumet!?

Fast i kategorin "röda eller gröna självstagande svenska tvåmanstält med dubbla absider" är det ju kanske det superultralättaste i världen med bara 1,5 kg per person.

(Bäst jag lägger till en sån här: ;) )

Haha, jag ska nog få ner vikten till under 2 kg med lite moddning Martin ;) Ta bort duk lite här och där och hektona rasar (är det inte så tidningarna brukar skriva på förstasidorna?)

// Jocke, som ska ha tältet till paddling och till tvåmannavandringar med kvinnligt deltagande (orsak och verkan...) och Aktot till allt annat *haha*
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.