• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Aktiviteten på utsidan.se

Hej alla medlemmar på utsidan.se!
Med tanke på alla här.
-Så är det riktigt dålig aktivitet här...
Ja trodde att det fanns dom som va intresserade av träffar irl?
Och att det skulle va bättre respons på inläggena här..
-Har bara träffat 2st irl(1-gång)
Utsidan.se är en bra sida med mycket intressanta reportage mm.
-Men vore roligare om medlemmarna här kunde bjuda till lite mera!!
Tacksam för synpunkter!!

Mvh/David
 
Andra alternativ

Folk flest är väl lite ängsliga för att träffas via internet, och det är synd. Vi är ett gäng i Norge som tror vi har löst problemet, kulturen är i alla fall en helt annan om medlemmarna är lite färre, ingen kan vara anonym, och alla är inställda på att komma ut framför att sitta vid pc:n. Mötesplatsen är startad i Norge, men vi har så smått fått några svenska medlemmar. Kolla in http://villtur.org om du är intresserad.

Utsidan är för övrigt otroligt bra som informations- och informationskälla. Stå på!

Maria
 
Re: Andra alternativ

mariakristina; sa:
Folk flest är väl lite ängsliga för att träffas via internet, och det är synd. Vi är ett gäng i Norge som tror vi har löst problemet, kulturen är i alla fall en helt annan om medlemmarna är lite färre, ingen kan vara anonym, och alla är inställda på att komma ut framför att sitta vid pc:n. Mötesplatsen är startad i Norge, men vi har så smått fått några svenska medlemmar. Kolla in http://villtur.org om du är intresserad.

Utsidan är för övrigt otroligt bra som informations- och informationskälla. Stå på!

Maria

Kollade in sidan den verkar bra.
-Men ja brukar undvika sidor
Där man måste betala medlemsavgift!!

Mvh/David
 
Re: Re: Andra alternativ

Tigershark; sa:
Kollade in sidan den verkar bra.
-Men ja brukar undvika sidor
Där man måste betala medlemsavgift!!

Mvh/David

Förstår det. Vi har valt att göra det så för att försäkra oss om att medlemmarna är seriösa (undvika många anonyma profiler och folk som bara registrerar sig av nyfikenhet och sällan är inne), och för att slippa finansiera med reklam. Synd att det hindrar nya att hitta dit förstås... Det hela drivs som en förening så att avgiften inte hamnar i någons ficka.

I annat fall tror jag att man får samma symptom som utsidan. En enorm mängd människor som mest diskuterar och utbyter informastion men inte vågar träffas.

Maria
 
OK!!
Att ja inte vill betala nåra avgifter.
Beror på mitt dyra sportfiskeintresse mm
-Kostar massor av åka bil betala fiskekort köpa förbrukningsmaterial mm!!
-Men ja kanske blir medlem där framöver ändå!!

Mvh/David
 
Hehe, du får sälja några kilo fisk, så får du kanske ihop 100 spänn ;-)
Men nu skall jag inte förstöra din tråd. Tillbaka till temat!
 
Även om du kar ”kostat på” dig ett foto och en lång beskrivning under profil, så gissar jag att du får fler svar om du även sätter ut ditt efternamn.

Jag har genom Utsidan fått flera intressanta mailkontakter med personer som delar mina intressen som samla på gamla campingkök, tillverka egna saker (mest sömnad numera då jag inte längre har tillgång till svarv, fräs, bockmaskin och svets).

Per Brune
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.