Åka till alaska

Alltså djävlar så avis man är. Hade jag inte fått en separation, flytteländet och sparken från jobbet hade jag gärna åkt med byggnadsarbetare som är till utbildningen också kan hantera både motorsåg som yxa. Och hade man blivit björnmat så hade det varit en bonus.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Första natten i vildmarken alaska

Bilagor

• IMG_20170903_072330.jpg
    IMG_20170903_072330.jpg
    64.2 KB · Visningar: 829
Jag har hyrt en bil i 10dagar så att jag får se mer av Alaska . Ifall man inte kommer hit igen . Men jag hoppas att det är någon som vill följa med nästa år, då jag kanske köper några reglar och skivor och börja bygga på något som man kan ställa in en kamin i .

Klart du ska tebax! coolt projekt , du behöver ju knappt köpa nått får att få en stuga.Kaminen kan ju vara bra och köpa iaf.
Bygg grunden luftigt på sten.

Det är viktigt sen är det bara att bygga en stomme , lätt med motorsåg,handsågar och yxa och kanske lite saftig spik o säkra med.
Takstolar och tjärpapp.

Sen går du vidare med kamin.

Efter det kan du börja och fundera på isolering , man bygger på insidan med vindskyddspapp,spont,isolering ala torkad mossa och skivor som tål fukt.
Som exempel , du behöver inte mycket från butik.

Otroligt häftigt.
Men hur är det nu, bör man inte laga mat/tillreda ripa etc på en speciell plats ett stycke från lägret? Men det kanske du gör.
Hur som helst, lycka till.

PS: Jag har en svensk kompis som är bosatt i Fairbanks sedan många år. Hör av dig till mig om du undrar något så kan jag förmedla detta.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips