Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det skiljer ca 1700 kr mellan D40x och D80. Fördelen med att köpa D80
är att du kan använda fler objektiv med D80 än D40X som du tex kan köpa
begagnat vilket gör att du "tjänar" in pengarna i prisskillnad tämligen fort.
Annars är väl ersättaren D60 det man ska köpa istället för D40X. Kostar lika
mycket.
Det är verkligen en bra nybörjarkamera! Jag köpte min i höstas och trivs hemskt bra med den!
Men. Nu är jag på jakt efter ett macroobjektiv till den och det är då man börjar stöta på patrull. I och med att man måste ha objektiv med motor i för att autofokus ska fungera så är marknaden begränsad. Jag har hittat ett par olika med ett par tusen kronors prisskillnad. Det billigare (ca 5-6000kr) finns i ett ex i en butik i Såne just nu, till exempel.
En liten varning. Men när man väl får tag i det ska det vara lika bra som någonting annat.