är NIKON D40x ett bra köp?

Har varit inne och tittat lite på D40x. Bara 3 punktsmätning men får gå upp till D80 om man ska ha fler, och då rusar priset iväg...

Är i valet o kvalet om jag ska köpa en långzoom eller en systemkamera

Så är det en vettig nybörjar kamera?







go strong helper
 
Det skiljer ca 1700 kr mellan D40x och D80. Fördelen med att köpa D80
är att du kan använda fler objektiv med D80 än D40X som du tex kan köpa
begagnat vilket gör att du "tjänar" in pengarna i prisskillnad tämligen fort.

Annars är väl ersättaren D60 det man ska köpa istället för D40X. Kostar lika
mycket.

Men det är bra nybörjarkameror.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Hej!

Det är verkligen en bra nybörjarkamera! Jag köpte min i höstas och trivs hemskt bra med den!

Men. Nu är jag på jakt efter ett macroobjektiv till den och det är då man börjar stöta på patrull. I och med att man måste ha objektiv med motor i för att autofokus ska fungera så är marknaden begränsad. Jag har hittat ett par olika med ett par tusen kronors prisskillnad. Det billigare (ca 5-6000kr) finns i ett ex i en butik i Såne just nu, till exempel.

En liten varning. Men när man väl får tag i det ska det vara lika bra som någonting annat.

Lycka till!
 
D80 verkar ok...

Har uppdaterat mina kunskaper vad gäller kamera och objektiv: NIKON. Jag har nu lite mera kött på benen