Äntligen AAA lithium till min GPS

Så har jag äntligen fått tag på lithiumbatterier til min gps. Det har tagir ett tag att hitta dom men nu så har jag fått tag på AAA lithiumbatterier hoppas att dom håller längre än vanliga. så nu får man väl testa och se hur mycket längre dom håller...
 
Nej dom är inte laddningsbara men dom innehåller mer ström än vanliga alkaliska batterier plus att dom tål kyla mycket bättre och är lättare. På minussidan kan man väl säga att dom är 4 gånger så dyra som alkaliska batterier av bra kvallitet men efter vad jag har sett så blir det lite billigare med lithium batterierna men den skillnaden är marginell.
 
Jag var inne på en fotobutik när energizers säljare var där så jag frågade om det skulle komma AAA lihium. Så fotohandlaren tog hem :) Dom har vist ett begränsat antal nu för dom ska vist lanseras först till hösten "om jag nu fattade rätt Jag kan ha fel har haft det förr:)"
 
Vilken GPS drivs med AAA? Nyfiken. Laddbara AAA (800 mha) borde väl ge bätte ekonomi än icke laddbara lithium hur man än vänder å vrider på det? Håller dock med om att kylan snabbt dödar.
 
GPS

Hej Andreas!

Du har nog missförstått mig, eller jag har helt enkelt inte formulerat mig rätt.

Min frågan är helt enkelt en undran vart jag får tag på GPS?

Har ingen erfarenhet utan har nu i två dagar suttit på nätet och letat. Hittade då denna sida och gjorde en första trevare för att påbörja mitt letande efter GPS´.

Har Du en aning tror Du?

Mvh
/Birgitta

Buda; sa:
Vilken GPS drivs med AAA? Nyfiken. Laddbara AAA (800 mha) borde väl ge bätte ekonomi än icke laddbara lithium hur man än vänder å vrider på det? Håller dock med om att kylan snabbt dödar.
 
Re: GPS

Norrkoping; sa:
Hej Andreas!

Du har nog missförstått mig, eller jag har helt enkelt inte formulerat mig rätt.

Min frågan är helt enkelt en undran vart jag får tag på GPS?

Har ingen erfarenhet utan har nu i två dagar suttit på nätet och letat. Hittade då denna sida och gjorde en första trevare för att påbörja mitt letande efter GPS´.

Har Du en aning tror Du?

Mvh
/Birgitta


Tråden handlar om batterier från början :)
Buda; sa:
Vilken GPS drivs med AAA? Nyfiken. Laddbara AAA (800 mha) borde väl ge bätte ekonomi än icke laddbara lithium hur man än vänder å vrider på det? Håller dock med om att kylan snabbt dödar.
 
Re: GPS

Norrkoping; sa:
Hej Andreas!

Du har nog missförstått mig, eller jag har helt enkelt inte formulerat mig rätt.
Du har nog formulerat dig rätt men du ställde din fråga i en tråd som handlar om batterier och Andreas inlägg handlade nog snarare om det ämnet än din fråga.

Jag har nu istället skapat en ny tråd åt dig där du förhoppningvis kan få en del svar.
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=31770
[Ändrat av PR 2005-03-30 kl 12:47]
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.