Älgjakten närmar sig :)

Idag har gått igenom några av älgpassen som jag är ansvarig för samt satt upp 2 nya skyltar som visar riktningen till passen.
:D

Svårt att skriva snyggt med märkesspray men det är ändå läsligt.
Hur många mer är det som jagar här på forumet?
20200812_093049.jpg

Årets tilldelning för vårat vvo 11+11 på 5089 ha. Jag jagar i en by utanför Kalix som även är min frus hemby.:)
20200812_094805.jpg

20200812_095002.jpg

20200812_100337.jpg
 
Har suttit som passkytt på några älgjakter, djävulskt tråkigt... Så nu är det i stort sett bara fågeljakt som gäller och då särskilt toppfågeljakten. Magiskt kul :)
 
Jepp jagar allt som går och jaga. Funderar nu om man skulle dra upp till fjälls några dagar innan jakten....åker möjligen nästa tisdag och vandrar till något fint ställe och slå upp tältet på? Resten av hösten lär det nog bli stugan vid älven och jakten som tar all min tid för vinterns mat ska ju fixas.
 
Jodå, Älg, Rå och Skogsfågel försöker man väl komma åt så det blir någon ordning på kosten. :)

Räv med om tillfälle ges för hålla balans i viltstammarna.
 
Jo jag tar bilen och blåser till Nikaloutka nästa vecka från Luleå och går uppför fjället så får jag några dagar fjäll luft innan äljakten börjar. Får bli årets sista fjälltur så att säga och som sagt jag går inte efter en led utan jag har tagit en egen tur på kartan som vanligt.
 
Senast ändrad:
Ja, och vi har ju fattat vårat beslut på vvo årsmöte i söndags 9/8.
Jag har nämnt det i tråden nedan.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lsjonsson Minskad avskjutning under älgjakten 2019 Jakt 12
KLAGER Älgjakten är inledd och de skjuter ihjäl varandra! Jakt 68
Sverker G Klä sig varmt vid jakt? Jakt 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.