avslutat_medlemskap_2012
Avstängd
Jepp här också har corona säkrat blyspetsen i kulan 
Jakt på skadskjuten björn fortsätter
https://www.dn.se/nyheter/sverige/jakt-pa-skadskjuten-bjorn-fortsatter/
Hörde igår att en björn har varit synlig några mil från stugan min...............åker ju dit på torsdag så få se då?
Nu gäller det och fixa nytt kött till frysarna igen. Verkar bli en bra fågelår även sett flera tuppar den senaste tiden och det bådar ju bra för jag skjuter ju bara tuppar.Nu håller man gå igenom allt till måndagens första strapatser. Hembakat bröd i frysen, älgfärsbiffar till lunch, älgbössan kontrollskjuten, varit på skjutbanan och skjutit på älgbanan flera gånger, m. m.Träning ger färdighet!
![]()
Nu gäller det och fixa nytt kött till frysarna igen. Verkar bli en bra fågelår även sett flera tuppar den senaste tiden och det bådar ju bra för jag skjuter ju bara tuppar.
En 4-taggare fälld hos oss. Det låg eländigt till så det blev bara 1 såt idag. Det tog ca 2,5 tim att få fram tjuren med 4-hjulingen över flera diken och över ett stort hygge.Fel sort idag kor och kor med kalvar och inte var det bättre med skogsfåglar heller fel sort där även så den andra bössan fick inte heller panga idag.............nåja det är lååååång tid kvar på jakten.