Älgjakten närmar sig :)

Plockar fram lite saker till kommande veckans fjäll prominix. Sträckan är redan markerad på kartan så det är bara plocka fram kompassen och börja gå när jag kommit till startpunkten. Jag går ju alldrig på leder och fixar min egen väg så att säga. Det blir ju bara några dagar så det behövs inte med så mycket annat än riktig mat och inte frystorkat skit.
 

Bilagor

  • packar.JPG
    packar.JPG
    64.8 KB · Visningar: 118

Tur att vi inte ha den nallen här uppe. Riktigt irriterad visst.
I länken nedan ser man fällda björnar. 4 i Norrbotten nu.
 
Nu håller man gå igenom allt till måndagens första strapatser. Hembakat bröd i frysen, älgfärsbiffar till lunch, älgbössan kontrollskjuten, varit på skjutbanan och skjutit på älgbanan flera gånger, m. m.:) Träning ger färdighet!:)
Nu gäller det och fixa nytt kött till frysarna igen. Verkar bli en bra fågelår även sett flera tuppar den senaste tiden och det bådar ju bra för jag skjuter ju bara tuppar.
 
Nu gäller det och fixa nytt kött till frysarna igen. Verkar bli en bra fågelår även sett flera tuppar den senaste tiden och det bådar ju bra för jag skjuter ju bara tuppar.

Ja visst gör det det! Gott kött från frilevande djur. :)
Ja, det är ett bra år för skogsfågel!

Även munskydden är inhandlade och nitrilhandskar har vi i slakthuset!:)
 
Fel sort idag kor och kor med kalvar och inte var det bättre med skogsfåglar heller fel sort där även så den andra bössan fick inte heller panga idag.............nåja det är lååååång tid kvar på jakten.
 

Bilagor

  • fåglar.JPG
    fåglar.JPG
    181.4 KB · Visningar: 91
Fel sort idag kor och kor med kalvar och inte var det bättre med skogsfåglar heller fel sort där även så den andra bössan fick inte heller panga idag.............nåja det är lååååång tid kvar på jakten.
En 4-taggare fälld hos oss. Det låg eländigt till så det blev bara 1 såt idag. Det tog ca 2,5 tim att få fram tjuren med 4-hjulingen över flera diken och över ett stort hygge.
20200907_122433.jpg

Coronasäker älghantering med munskydd på dom som var vid älgen vid tillfället.
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lsjonsson Minskad avskjutning under älgjakten 2019 Jakt 12
KLAGER Älgjakten är inledd och de skjuter ihjäl varandra! Jakt 68
Sverker G Klä sig varmt vid jakt? Jakt 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.