Älgjakten närmar sig :)

Så då var den sista älgen för våran del pangad och frysarna blir fulla även denna jakt. Det blev som vanligt bara tjurar som blev skjutna och vi har kalvar om man vill skjuta men vi skjuter inga kalvar. Nu börjar fågeljakten bara det blir lite kallare.
 

Bilagor

  • köttfrån 2020-10-09 15-21-04.jpg
    köttfrån 2020-10-09 15-21-04.jpg
    51 KB · Visningar: 114
Så då var den sista älgen för våran del pangad och frysarna blir fulla även denna jakt. Det blev som vanligt bara tjurar som blev skjutna och vi har kalvar om man vill skjuta men vi skjuter inga kalvar. Nu börjar fågeljakten bara det blir lite kallare.

Då behöver ni inte svälta i vinter heller! Grattis!:)
 
Här går det sakta men säkert framåt.
Igår en ensam ko och idag en kalv.
16 passare +5 hundförare
Själv hade jag stolpe ut igår när en ko med kalv sprang förbi mig på den andra sidan björkdungen som var i slutändan på hygget.
Idag 2 x stolpe ut. 15 passare + 5 hundförare delat på 2 såtar. Ett gång på ö sidan älven o det andra på v sidan älven.
Först på fm. idag så hade jag gångstånd inne i en tallskog där skymtar en ko med tvillingar och senare fick en annan hundförare igång en ko med kalv som kom i en skogsdunge ute i en holme på en myr.

Sedan fick jag besök av våran enda kvinnliga hundförare som polar med jaktledaren hos oss.
23 år och älgjaktstokig, 2 jämthundar och jagar både i Kukkola n Haparanda och hos oss i Bondersbyn, Kalix.
Hennes pappa är jaktledare för hundförargänget i Kukkola. Ca 100 man om man räknar med passarna. Dom är flera jaktledare o vice jaktledare.

Med andra ord så träffade hon o hennes pappa samt resten av Kukkola jaktlag Kung Carl den XVI Gustaf o prins Carl Philip när dom var där och jagade.
IMG_20201011_103507884.jpg
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lsjonsson Minskad avskjutning under älgjakten 2019 Jakt 12
KLAGER Älgjakten är inledd och de skjuter ihjäl varandra! Jakt 68
Sverker G Klä sig varmt vid jakt? Jakt 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.