Äkta Keron 3?

Fästena för markpinnarna vid absiden är väl inte original. Det brukar väl vara så att man kan efterspänna dem. Är tämligen övertygad att detta inte är ett HB.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Fästena för markpinnarna vid absiden är väl inte original. Det brukar väl vara så att man kan efterspänna dem. Är tämligen övertygad att detta inte är ett HB.

Och vilket år kom det då?
Han anger ingen ålder på tältet och på ett Hilleberg Stalon av okänd ålder som min pappa har fått så finns det inga grejer för att efterspänna vid markpinnarna..

Som sagt åldern? Be om en bild av syetiketten med benämning och sömmare vid tvivel. Ålder påverkar priset mkt.

Det ser exakt ut som vårt gamla från 80-talet, förutom att bågarna går ner en platshylsa som på vårt nyare tält, istället för en tygficka. Det kan nog vara ett Hilleberg, fast säkert 20 år gammalt. Dyrt var det!

att säljare har psykotiska priser på blocket är mer regel än undantag, själv sätter man ut relevanta priser men folk skall pruta per automatik ändå

håller med, det ser exakt ut som keron gjorde för 20 år sedan.. tycker att rådet om att få bild på lappen är bra, den fanns även för 20 år sedan.

...men priset är som sagt psykotiskt

Någon lusentapp kanske...
Men visst, det är alltid lika roligt att ringa på annonser om "jättefin digitalkamera, bara 5år och i jättefint skick med 16MB minneskort - nypris 9500kr, nu bara 5000kr"... i andra änden luren sitter inte sällan en riktigt glad lax *hahaha*

Keron och övriga modeller på 80-talet hade glasfiberstänger, så det kan stämma.

Ett 20 år gammalt tält...hmm, jag skulle tveka att betala mer än ett par hundra...
//J

Första Keron

Jag hade ett Kerontält som köptes precis när de kom i början av 80-talet. Det hade aluminiumbågar av ganska låg kvalitet holkarna var problemet de hade en tendens till att vilja spricka vid vintertältning. Något år senare gick de över till glasfiber och i slutet av åttiotalet till de bågar som numer används.

Det visste jag inte, att Hilleberg har haft glasfiberbågar en gång i tiden. Så detta KAN vara ett Hilleberg ändå.

Man får lust att maila och fråga efter bild på syetiketten, ifrågasätta tältets ålder och lägga ett bud på 350 spänn bara för att jävlas lite :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips