Äkta Keron 3?

Fästena för markpinnarna vid absiden är väl inte original. Det brukar väl vara så att man kan efterspänna dem. Är tämligen övertygad att detta inte är ett HB.

Fästena för markpinnarna vid absiden är väl inte original. Det brukar väl vara så att man kan efterspänna dem. Är tämligen övertygad att detta inte är ett HB.

Och vilket år kom det då?
Han anger ingen ålder på tältet och på ett Hilleberg Stalon av okänd ålder som min pappa har fått så finns det inga grejer för att efterspänna vid markpinnarna..

Som sagt åldern? Be om en bild av syetiketten med benämning och sömmare vid tvivel. Ålder påverkar priset mkt.

Det ser exakt ut som vårt gamla från 80-talet, förutom att bågarna går ner en platshylsa som på vårt nyare tält, istället för en tygficka. Det kan nog vara ett Hilleberg, fast säkert 20 år gammalt. Dyrt var det!

att säljare har psykotiska priser på blocket är mer regel än undantag, själv sätter man ut relevanta priser men folk skall pruta per automatik ändå

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
håller med, det ser exakt ut som keron gjorde för 20 år sedan.. tycker att rådet om att få bild på lappen är bra, den fanns även för 20 år sedan.

...men priset är som sagt psykotiskt

Någon lusentapp kanske...
Men visst, det är alltid lika roligt att ringa på annonser om "jättefin digitalkamera, bara 5år och i jättefint skick med 16MB minneskort - nypris 9500kr, nu bara 5000kr"... i andra änden luren sitter inte sällan en riktigt glad lax *hahaha*

Keron och övriga modeller på 80-talet hade glasfiberstänger, så det kan stämma.

Ett 20 år gammalt tält...hmm, jag skulle tveka att betala mer än ett par hundra...
//J

Första Keron

Jag hade ett Kerontält som köptes precis när de kom i början av 80-talet. Det hade aluminiumbågar av ganska låg kvalitet holkarna var problemet de hade en tendens till att vilja spricka vid vintertältning. Något år senare gick de över till glasfiber och i slutet av åttiotalet till de bågar som numer används.

Det visste jag inte, att Hilleberg har haft glasfiberbågar en gång i tiden. Så detta KAN vara ett Hilleberg ändå.

Man får lust att maila och fråga efter bild på syetiketten, ifrågasätta tältets ålder och lägga ett bud på 350 spänn bara för att jävlas lite :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips