Snörlås

God morgon.

Är det någon av er som vet var man kan hitta denna typ av snörlås, helst i Sverige? Har kollat "the usual suspects" - Extremtextil, Shelby, Recon m.fl., men tyvärr utan resultat.

/M.

Bilagor

• Kil.jpg
    Kil.jpg
    19.2 KB · Visningar: 43
Fanns t ex på Haglöfs, Bergans och Fjällrävens ramsäckar.

Kolla med Fjällräven och Naturkompaniet. Finns annars senare modeller av snörlås som också bör funka.
Du kan också googla lace stopper.

Thure

Senast ändrad:
Köp sånt som är på tex sovsäckar 2 hylsor med en fjäder,eller som även var vanligt förr långa snören som man knyter ihop.

Jag kan förstå att man vill ha just denna typ och inte det vanliga snörlåset:
1 Lätt att hantera med tumvantarna på, bra i kyla!
2 Enklare kostruktion, mindre risk att det går sönder ute på tur, dvs driftsäkrare.
3: Tror (utan att veta) att det tål högre belastning utan att "slacka" jämfört med de fjäderbelastade. Kan ha betydelse om man vill kunna belasta stängningen

/Patrik

Aktuellt

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 8 kommentarer

Svenskt Friluftsliv mobiliserar inför valet – och poddar hos Utsidan!

Friluftslivet är Sveriges tredje största folkrörelse men glöms bort i den politiska debatten. Det vill organisationen Svenskt Friluftsliv ändra på.
Jag har köpt en hel ryggsäck på loppis för att få just ett sånt snörlås. Klart värt det sett till priserna för gamla säckar nu..

Myrornas outlet vid Hornbach i Fittja har typ två pallar med ramryggsäckar inne just nu. Kolla där?

Jag kan förstå att man vill ha just denna typ och inte det vanliga snörlåset:
1 Lätt att hantera med tumvantarna på, bra i kyla!
2 Enklare kostruktion, mindre risk att det går sönder ute på tur, dvs driftsäkrare.
3: Tror (utan att veta) att det tål högre belastning utan att "slacka" jämfört med de fjäderbelastade. Kan ha betydelse om man vill kunna belasta stängningen

/Patrik
Exakt, du tar orden ur munnen på mig på alla tre punkterna! :)

/M.

Om du står ut med mina initialer kan du för en liten slant + porto köpa mitt beg snörlås.

Bilagor

• IMG_4475.jpg
    IMG_4475.jpg
    2 MB · Visningar: 11

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips