Snörlås

God morgon.

Är det någon av er som vet var man kan hitta denna typ av snörlås, helst i Sverige? Har kollat "the usual suspects" - Extremtextil, Shelby, Recon m.fl., men tyvärr utan resultat.

/M.

Bilagor

• Kil.jpg
    Kil.jpg
    19.2 KB · Visningar: 76
Fanns t ex på Haglöfs, Bergans och Fjällrävens ramsäckar.

Kolla med Fjällräven och Naturkompaniet. Finns annars senare modeller av snörlås som också bör funka.
Du kan också googla lace stopper.

Thure

Senast ändrad:
Köp sånt som är på tex sovsäckar 2 hylsor med en fjäder,eller som även var vanligt förr långa snören som man knyter ihop.

Jag kan förstå att man vill ha just denna typ och inte det vanliga snörlåset:
1 Lätt att hantera med tumvantarna på, bra i kyla!
2 Enklare kostruktion, mindre risk att det går sönder ute på tur, dvs driftsäkrare.
3: Tror (utan att veta) att det tål högre belastning utan att "slacka" jämfört med de fjäderbelastade. Kan ha betydelse om man vill kunna belasta stängningen

/Patrik

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Jag har köpt en hel ryggsäck på loppis för att få just ett sånt snörlås. Klart värt det sett till priserna för gamla säckar nu..

Myrornas outlet vid Hornbach i Fittja har typ två pallar med ramryggsäckar inne just nu. Kolla där?

Jag kan förstå att man vill ha just denna typ och inte det vanliga snörlåset:
1 Lätt att hantera med tumvantarna på, bra i kyla!
2 Enklare kostruktion, mindre risk att det går sönder ute på tur, dvs driftsäkrare.
3: Tror (utan att veta) att det tål högre belastning utan att "slacka" jämfört med de fjäderbelastade. Kan ha betydelse om man vill kunna belasta stängningen

/Patrik
Exakt, du tar orden ur munnen på mig på alla tre punkterna! :)

/M.

Om du står ut med mina initialer kan du för en liten slant + porto köpa mitt beg snörlås.

Bilagor

• IMG_4475.jpg
    IMG_4475.jpg
    2 MB · Visningar: 41

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.