65 eller 75 liter?

Har varit och provat en hel massa ryggsäckar till årets vandring, och fastnade för Lundhags V8 modell, men frågan är nu om jag ska välja 65 eller 75 litersvarianten? Den ska användas till sommarvandring och min packning är inte high tech och superlätt/liten. Min tanke är att den ev. ska användas senare till även vinter/längre turer resor på ca 2 veckor. Jag vill få i tältet i säcken men inte liggunderlaget då mitt är ett "gammeldags" och inte uppblåsbart, så det hamnar utanför!

Prova i sopsäck!

Har varit och provat en hel massa ryggsäckar till årets vandring, och fastnade för Lundhags V8 modell, men frågan är nu om jag ska välja 65 eller 75 litersvarianten? Den ska användas till sommarvandring och min packning är inte high tech och superlätt/liten. Min tanke är att den ev. ska användas senare till även vinter/längre turer resor på ca 2 veckor. Jag vill få i tältet i säcken men inte liggunderlaget då mitt är ett "gammeldags" och inte uppblåsbart, så det hamnar utanför!

Svår fråga,,,,,,, Du kanske skall ta en sopsäck på 65 liter, i med alla prylar. om ops det får inte plats händer ja då e det 75 liter som gäller.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Skulle rekommendera 75:an, i alla fall om du tänker dig längre turer på vintern/senhösten. Brukar väl sällan ångra större volym om det inte är viktskillnad.

Men om du tänkt gå via fjällstationer så att du kan bunkra mat och i praktiken endast under sommartid har en liten säck en stor fördel: du får inte plats med massa onödig bråte.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips